Jarvis: Українські студенти розробили віртуальний асистент

Розробник Микита Сиром'ятніков про розвиток проекту та перемогу у конкурсі CIG R&D LAB

На завершення навчального року Одеський національний політехнічний університет разом з Chernovetskyi Investment Group вже декілька років поспіль проводять конкурс CIG R&D LAB. Це платформа для студентських наукових розробок, реалізації та комерціалізації їхніх інноваційних ідей, які у довгостроковій перспективі сприятимуть розвиткові в Україні екосистеми технологічних стартапів. Цього року перемогу в конкурсі та приз у 500 тис. грн здобув 18-річний Микита Сиром’ятніков зі своєю командою. Ми поспілкувалися з Микитою й розпитали про ідею, реалізацію проекту та конкурс.

Розкажіть про ваш проект.

Наша команда займається розробкою віртуального асистента Jarvis.  Назва — це акронім від  Just A Rather Very Intelligent System. Користувачі зможуть взаємодіяти з ним за допомогою текстового інтерфейсу на найпоширеніших платформах (Facebook) та месенджерах (Telegram, Viber, WhatsApp), а також за допомогою голосового інтерфейсу (власна смарт-колонка та інші девайси IoT).

Ідея прийшла до мене після того, як я переглянув та протестував подібні рішення від Google та Amazon. Головним недоліком аналогів є досить слабка підтримка сервісів, які є популярними у країнах пост-радянського простору, через що продукт, скоріше, стає іграшкою, ніж помічником. А працювали ми втрьох. Я розробляю інтелектуальне забезпечення для асистента. Євгеній Яцішин займається дизайном. Андрій Майдан працює над «залізом» для розумної колонки.

Якими будуть функції віртуального асистента?

Головним аспектом розробки для нас є максимальна підтримка девайсів, якими користується україномовна та російськомовна спільноти. Це означає, що асистент буде  володіти українською та російською. Окрім того, ми інтегруємо найпопулярніші сервіси, мобільні застосунки та сайти. Фактично користувачам більше не буде потрібно постійно переходити між додатками на смартфоні — вони отримають єдину точку входу для взаємодії з більшістю сервісів та утиліт. Можливість придбати квитки чи товари, виконати математичні розрахунки, отримати коротку відповідь на питання, переглянути прогноз погоди, забронювати стіл чи зробити замовлення у ресторані – усе це буде доступно прямо у месенджері. Смарт-колонка Jarvis матиме такий самий набір функціональних модулів, а також зможе грати роль керуючого вузла для пристроїв вдома.

Чому вирішили взяти участь у конкурсі стартапів Одеського політеху?

Про підписання меморандуму про співпрацю між Одеським національним політехнічним університетом та CIG (Chernovetskyi Investment Group) я дізнався ще 2017-го. Спостерігав за першим сезоном освітньо-стипендіальної програми та відвідав фінальний етап. Під час літніх канікул почав працювати над текстовим помічником у Telegram. Розробивши MVP, вирішив подати заявку на другий сезон CIG R&D Lab, пройшов усі етапи відбору та потрапив у «сезон», під час якого і розробляв за фінансової підтримки фонду свій проект.

Займатися розробкою власних продуктів для мене набагато цікавіше, ніж працювати на когось у IT-компанії. Саме тому я і вирішив подати заявку на участь у програмі.

Ви перемогли та отримали 500 тис. грн на розвиток проекту. Чи вистачить цих коштів для завершення роботи над проектом і скільки часу команді ще потрібно?

Протягом липня відбудеться запуск асистента у Telegram, Viber та Facebook. На кінець серпня планується реліз розумної колонки. Інвестицій цілком вистачить для підтримки сервісу, а також для реалізації першої партії пристроїв.

Чим (крім фінансової нагороди) була корисна участь в конкурсі?

Дуже важливою була підтримка CIG. Окрім стипендії на розробку під час сезону, фонд також приділяв увагу і покращенню знань учасників у сфері підприємництва: проводилися тематичні вебінари з експертами та розглядалися найактуальніші питання.

Чи маєте вже плани де саме використовуватиметься ваш проект?

На сьогоднішній день ми розробляємо стратегії взаємодії з бізнесом. У нас також є партнери-ресурси, послуги яких ми поступово інтегруємо в помічника. Важливою, я особисто вважаю, сферу послуг, адже там є багато чого, що ще можна автоматизувати та прискорити, а саме це і може запропонувати наш продукт.

Спілкувалася Катерина Савенко. Фото з особистого архіву Микити та від організаторів конкурсу

-Читайте також: Никита Фурсов: «Моя задача – показать сыну максимум и сформировать его кругозор»

Мы в Facebook