Рожевий для дівчат: Як іграшки перетворюються на ґендерні стереотипи

30 апреля, 2019

У Великобританії 6 із 10 батьків вважають, що просування дитячих товарів сприяє укріпленню стереотипів, повідомляє Thomson Reuters Foundation. Принцип «рожеве для дівчат, а синє для хлопців» формує сприйняття того, що можуть, а чого не можуть робити діти, пишуть у своєму звіті соціологи, провівши масштабне онлайн-опитування по всій країні для The Fawcett Society.

Такої ж думки дотримуються експерти у галузі освіти. Вони стверджують, що кольорове розділення формує у дітей думку про те, що є прийнятним, а що є не прийнятним для їхньої статі, а в подальшому таке сприйняття оточуючого світу впливає на їхній вибір професії.

Соціологи із The Fawcett Society закликають ритейлерів «відкинути стереотипи та використовувати свої маркетингові інструменти відповідально», наголошуючи на тому, що 6 із 10 респондентів, які мають дітей, впевнені, що іграшки та інші товари сприяють укріпленню стереотипів у малечі.

Поступово ритейлери звертають увагу на дану проблему та намагаються вжити заходів. Так, у 2011 році лондонський магазин іграшок Hamleys реорганізував товари за категоріями, а не за статтю. У 2017 році універмаг John Lewis зняв ґендерні ярлики із дитячого одягу.

Голова The Fawcett Society Сем Сметерс підкреслила, що ґендерні стереотипи лежать в основі постійного нерівності, підривають самооцінку дітей і обумовлюють їх очікування. «Факти свідчать про те, що не існує такого поняття, як жіночий або чоловічий мозок, але ритейлери продовжують створювати і увічнювати ґендерні відмінності аби забезпечити продажі продуктів», — сказала вона.

Нові стратегії лідерства: досвід BRAVE1, PR-service, Raiffeisen Bank, ПУМБ та 40 інших провідних топменеджерів та державних діячів.

11 квітня на Business Wisdom Summit зануртесь у світ бізнесу, дізнайтесь, як лідери трансформують індустрії та створюють нові можливості для розвитку та співпраці. Відвідайте захід, щоб отримати реальні поради та інсайти від тих, хто вже досяг успіху.

Забронювати участь

Комісія, створена The Fawcett Society, до якої увійшли депутати, соціологи, освітяни, ґендерні  експерти, має на меті домагатися якісних змін в політиці. А результати даного опитування буде надано міністрам британського уряду, а також бізнесменам і педагогам.

Відмітимо, що опитування проводилося під час гострих дебатів стосовно токсичної маскулінності, які виникли в наслідок кампанії #MeToo. У опитуванні взяли участь 1018 людей.

Джерело: news.trust.org

— Читайте також: “Рікі та дороги” Марка Лівіна в міжнародному каталозі IBBY