«Якщо у тебе є мізки — ти просто зобов’язаний ними користуватися»: 5 яскравих кінообразів Меріл Стріп

27 июня, 2021
Надя Куприненко, киновед, обозреватель WoMo

22 червня Меріл Стріп виповнилося 72. Вона продовжує успішно зніматися у кіно, проходитися по червоних доріжках, бути бажаною гостею на прем’єрах і фестивалях. 

Неможливо оминути увагою жінку, яка геніально поєднала в собі незалежність і материнство, серйозність і грайливість, сміливість і зворушливу жіночність.

Її правила життя з року в рік передруковують глянці, перечитують все нові й нові прихильники, а моїм улюбленим кредо актриси є: «Коли тобі важко, уявляй, що все вдасться».

«Цю не беремо — вона страшненька», — промовив голлівудський продюсер Діно Де Лаурентіс під час проб Меріл Стріп на роль у фільмі «Кінг Конг» 1976 року. А рівно через 30 років, у 2006-му, вона пройшлася по всіх великих екранах світу у ролі гранд-діви високої моди, редакторки впливового глянцевого журналу — Міранди Прістлі. «О, пробачте, що для вас я вдалася недостатньо красивою!» — вперіщила Меріл Стріп у відповідь видатному продюсеру, почувши його слова, і пішла своєю дорогою.

Рішуча. Справжня. Небайдужа.

17 грудня 2025 року у Києві SHE Congress від WoMo об’єднає понад 2000 учасниць та більш ніж 25 спікерок для обміну сценаріями жіночої реалізації. Лідерки бізнесу, ІТ, культури та інших напрямів поділяться досвідом подолання викликів війни, ефективної організації робочих процесів та стратегіями управління.

Забронюйте Вашу участь вже сьогодні!

Меріл Стріп дебютувала у кіно аж у 28 років, і критики схильні пов’язувати це саме з її «невидатною», на думку голлівудських продюсерів зовнішністю. Сама актриса вважає, що не залежати від своєї зовнішності — привілей, що дарує свободу. А ще вона впевнена, що роки не змінюють особистість, а шліфують її. У 2012 році, у свої 62, Меріл Стріп стала обличчям одного з найтитулованіших журналів — Vogue. А разом з цим і найстаршою (на той час) моделлю, що коли-небудь опинялася на його обкладинці.

На цей час актриса має три статуетки «Оскар», хоча номінацій на цю премію у неї більше, ніж у будь-кого з акторів за всю історію кіно — 21 номінація. Першого «Оскара» Меріл отримала, коли їй було 30 років. І успішно забула статуетку у жіночій вбиральні.

Актриса гостра на язик і ніколи не мовчить, коли їй є що сказати. Під час резонансної промови на церемонії вручення «Золотого глобуса» у 2017 році вона обернула свій гнівний спіч на Дональда Трампа за його кривляння на адресу репортера з інвалідністю. «Неповага призводить до неповаги, насильство призводить до насильства. Коли сильні використовують своє місце для цькування інших, ми всі залишаємося в програші», — промовила вона.

Меріл Стріп — той щасливий випадок, коли професійний успіх і сімейне щастя йдуть пліч-о-пліч. Видатна актриса — щаслива мама і бабуся. Її шлюб зі скульптором Дональдом Гаммером триває вже 42 роки, і Голлівуд називає цей союз ідеальним. При цьому актриса стверджує, що ніколи не жертвувала сім’єю задля успіху. «Добра воля, деяка гнучкість, і вміння іноді замовкнути», — секрет сімейного щастя актриси, за її власним твердженням.

Крамер проти Крамера / Kramer vs. Kramer (1979)

Меріл Стріп тут грає матір і дружину, яка змушена була перетворитися на домогосподарку, але не змогла примиритися з цією роллю. Вона йде з сім’ї, залишаючи сина чоловікові-трудоголіку. Коли син із батьком нарешті знаходять спільну мову, мати вирішує забрати сина і звертається до суду, який, за традицією, стає на бік матері. Починаються безкінечні судові процеси, жонглювання емоціями, маніпуляції — і серед усього цього доля маленької дитини.

Драма режисера Роберта Белтона завоювала 5 «Оскарів». Один з них був першим у кар’єрі Меріл Стріп — у номінації «Краща актриса другого плану». Дастін Хоффман, один з найскрупульозніших акторів сучасності, і той назвав її «акторською машиною» через її надмірну увагу до найменшої деталі і повну самовіддачу. «Коли я вживаюсь у роль, то вкладаюся на повну!» — заявила актриса.

Вибір Софі / Sophie’s Choice (1982)

Молодий письменник Стінго оселяється у будинку, в якому вже живе чудова, на перший погляд, пара — Натан та Софі. Софі — полька, що пережила концентраційний табір, втрату дітей і чоловіка, і, здається, нарешті знайшла розраду у новому коханні. Стінго захоплений їхньою ідилією, доки не починає спочатку помічати, а потім і бути свідком дуже своєрідних стосунків, які швидше можна назвати зв’язком між жертвою і катом.

Меріл Стріп сама вблагала режисера Алана Пакула спробувати її на роль Софі у цьому фільмі. І отримала свого другого «Оскара» — за «Найкращу жіночу роль».

Залізна леді / The Iron Lady (2011)

«Коли знову назвали моє ім’я, я уявила, як пів Америки сказали «о боже, ні, знову вона, чому?!» — так відреагувала актриса на свій третій «Оскар».

Так, вона завоювала його завдяки виконанню ролі «залізної леді», прем’єр-міністра Великобританії Маргарет Тетчер у байопіку від режисерки Філліди Ллойд. Ця картина стала другою спільною для дуету Ллойд — Стріп: першою була «Мамма міа!» 2008 року.

«Залізна леді» — досить неоднозначний фільм, самій Маргарет Тетчер він теж не прийшовся до душі, але до образу Меріл Стріп і її перевтілення у персонаж точно не може бути жодних претензій.

Мільйон доларів, гонорар за роль, Меріл Стріп віддала на благодійність.

Смерть їй личить / Death Becomes Her (1992)

У фантастичній, сатиричній і трохи чорній комедії Роберта Земекіса Меріл Стріп демонструє свій комедійний талант. Вона грає тут актрису Бродвею, яка відбиває у свої подруги (Голді Гоун) чоловіка (Брюс Вілліс). Згодом чоловік стає коханцем колишньої дружини й обоє об’єднуються проти актриси-розлучниці. А ще трохи згодом актриса і колишня дружина об’єднуються проти чоловіка, який уже не хоче бачити їх обох.

Компанію Меріл Стріп, Голді Гоун і Брюса Вілліса у фільмі розбавили Ізабелла Росселіні і Сідні Поллак. Вийшло трохи заплутано, грайливо, цинічно і проти всіх законів фізики. Для перегляду в таку аномальну спеку, як зараз, — саме те.

Адаптація / Adaptation (2002)

Партнерами Меріл Стріп у цьому фільмі стали Ніколас Кейдж, Кріс Купер і Тільда Свінтон, а режисером виступив Спайк Джонз, який зняв «Стати Джоном Малковичем» і «Вона».

Сценарист фільму «Бути Джоном Малковичем» Чарльз Кауфман виводить на роль головного героя у «Адаптації» себе — сценариста Чарльза Кауфмана, що переживає депресію після фільму «Бути Джоном Малковичем», через що не може працювати над сценарієм до «Адаптації». Тобто ви дивитеся фільм, у якому сценарист пише сценарій до фільму, який ви дивитеся.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: «Для тебе немає нічого неможливого!»: 5 яскравих жіночих персонажів від студії Pixar