Одна з найбільших IT-академій в Україні GoITeens за 9 років роботи випустила понад 50 тисяч дітей та підлітків. Академія давно не обмежується лише викладанням програмування, а пропонує комплексну освіту, яка готує молодь до успішної кар’єри не лише в IT, а й в інших креативних сферах економіки. Як перетворити ІТ-академію на екосистему освітніх можливостей, яка готуватиме дітей до успіху не лише в ІТ, а й у житті – розповідає Вячеслав Поліновський, СЕО онлайн ІТ-академії GoITeens для дітей та підлітків.
Навчальні компоненти для розвитку особистісних навичок
Інтерактивність та візуалізація
Щоб утримати увагу дітей та полегшити їм засвоєння складного матеріалу, ми використовуємо інтерактивні вправи, відеоматеріали та мультимедійні презентації. Ці інструменти не лише залучають учнів до активної участі в навчальному процесі, а й допомагають їм краще зрозуміти абстрактні концепції та складні процеси завдяки візуалізації та мультисенсорному підходу.
Звук, візуальні ефекти та рух стимулюють різні сенсорні канали – це сприяє кращому запам’ятовуванню інформації. Саме тому такі інноваційні методи навчання є невід’ємною частиною нашої IT-академії.
Запрошуємо вас на безоплатний пробний урок, щоб переконатися в ефективності наших програм.
Комʼюніті
Спільнота – важливий аспект у побудові кар’єри. Спілкуванням у професійних колах у жодному разі не можна нехтувати, адже йдеться про стосунки з майбутніми колегами, потенційними проєктними партнерами й, можливо, друзями на все життя.
Ми в GoITeens добре про це знаємо, тому наполегливо працюємо над тим, аби наші учні не просто виконували завдання на заняттях, а ще й постійно комунікували з однодумцями, викладачами-практиками та професіоналами в галузях креативної економіки. Це дозволяє їм обмінюватися досвідом, отримувати цінні поради та знаходити нових друзів.
Комунікація з експертами в галузі надихає молодь бачити більше відтінків у житті. Тому діти, які приходять у GoITeens в ранньому віці, не лише здобувають конкурентну перевагу у вигляді більшого й тривалішого досвіду, а й роблять стратегічну інвестицію у своє майбутнє коло спілкування.
Інтегроване навчання
Навчальні програми, за якими навчаються початківці, вибудовувалися так, аби вони дозовано й послідовно отримували інтегровані знання з різних дисциплін. Наприклад, лише одне завдання в GoITeens може водночас розвивати навички з програмування, знання з лінгвістики та основ дизайну, якщо це завдання зі створення мобільного застосунку для вивчення іноземних мов.
Такий підхід до навчання, коли знання інтегровані й представлені у формі практичних завдань, допомагає учням не просто вчитися, а й розуміти, як можна використовувати навчальний матеріал у повсякденному житті та майбутній професійній діяльності.
Гейміфікація навчального процесу
У GoITeens ми переконані, що аби утримати дитячу увагу, варто робити короткі перерви та змінювати темп навчання. Для посилення мотивації ми використовуємо елементи гейміфікації: несподівані бонуси, систему балів, рейтинг лідерів та інші ігрові механіки.Такі прийоми, як-от інтерактивні завдання, вікторини та короткі відео, допомагають уникнути монотонності та підтримують високий рівень залученості. Гейміфікація не лише робить навчання цікавим, але й сприяє кращому запам’ятовуванню матеріалу.
Профорієнтаційна підтримка
Профорієнтація – це класна інвестиція часу. У GoITeens проводять її перш ніж прийняти дитину на навчання. Називаємо її пробним уроком і по суті 45 хвилин витрачаємо буквально на те, аби розібратися, що саме майбутньому студенту може бути цікаво, підходити за темпераментом і навичками. Після цього студенти виходять з розумінням технічних особливостей напряму і готовністю робити свідомий вибір щодо його подальшого вивчення.
Розвиток професійних навичок завдяки проєктному підходу: що він включає
Завдання з прикладами
Аби допомогти учням освоїти новий матеріал, для початку ми демонструємо їм повністю розв’язані задачі. Це допомагає дітям:
- переконатися у правильності своїх дій: порівнюючи свій розв’язок із зразком, учень може виявити та виправити помилки;
- зрозуміти хід розв’язання: детально проаналізувавши приклад, учень засвоює послідовність дій;
- підвищити впевненість у своїх силах: успішне виконання завдання зміцнює віру учня у власні можливості.
Базові задачі
Ці задачі повністю повторюють структуру наведеного прикладу, а відрізняються лише значеннями чисел. Щоб закріпити навичку розв’язування такого типу задач, учням необхідно виконати 4-5 аналогічних прикладів. Такий тип завдань ми використовуємо, аби студенти могли з легкістю згадати алгоритм розв’язання навіть через тиждень.
На жаль, автори багатьох підручників припускаються серйозної методичної помилки, різко змінюючи структуру задач вже з другого прикладу. Хоча такий підхід може здаватися цікавим для розробників і більш презентабельним для видавців, для учнів він перетворюється на справжнє випробування.
Ще гірше, коли автори пропонують задачі, для розв’язання яких у підручнику немає жодних підказок чи прикладів. Вони аргументують це тим, що таким чином розвивають у школярів нестандартне мислення. Безперечно, нестандартне мислення – це важлива навичка. Однак, перш ніж вчити дітей нестандартно мислити, необхідно навчити їх мислити за шаблоном. Тільки так ми зможемо досягти успіху у більшості учнів. В іншому ж випадку більшість учнів спочатку не розуміють завдання, потім їх ігнорують, а згодом починають ненавидіти предмет.
Задачі з індивідуальним контекстом
Це завдання, у яких структурою залишається незмінною, а дані для розв’язання учень бере з власного життя: розміри кімнати, добові коливання температури, відстань до школи тощо. Такі задачі не тільки активізують емоційний інтерес дитини, а й навчають застосовувати математичні знання на практиці, перетворюючи завдання на реальні життєві рішення. Задачі, що мають практичну спрямованість і демонструють учням практичну користь, є потужним мотиватором у навчанні.
Вишенька на торті – проєктні задачі
Особливістю таких завдань є те, що учень самостійно визначає мету, якої бажає досягти, та обирає методи її реалізації з-поміж тих, що опанував на уроках. Це надзвичайно важливо, адже кожна людина має природжене прагнення творити.
Коли учень навчається втілювати свої ідеї в реальність за допомогою практичних методів, він переростає з мрійника у візіонера – людину, яка вміє не лише уявляти майбутнє, а й знайти шляхи втілити свої задуми його в життя. Саме тому головна мета проєктного підходу в GoITeens – навчити дітей не просто мріяти, а й діяти, перетворюючи свої ідеї на успішні проєкти. Це особливо подобається дітям, адже тут вони відчувають, що в них вірять, підтримують їхні бажання та допомагають досягати поставлених цілей.
Про результати та випускників, що змінюють світ
ІТ-сфера розширюється і змінюється під впливом дітей, які навчилися швидко конвертувати знання у заробіток, а проблеми – в інноваційні рішення. Мета GoITeens – готувати саме таких випускників у стінах академії.
Один з наших студентів – Кирило – за 8 місяців навчання пройшов шлях від новачка до досвідченого Frontend-розробника, який успішно працює на фрилансі. Зараз серед послуг, які він надає комерційним замовникам у свої 13 років – анімація логотипів, оптимізація сайтів та навіть розробка fullstack-проєктів. Такий швидкий розвиток – результат наполегливої праці, бажання вчитися та правильного підходу до навчання.
Історія Остапа Леонова – це яскравий приклад того, як завдяки наполегливості та прагненню до знань можна досягти значних успіхів у сфері геймдеву. Почавши свій шлях з курсів розробки ігор в GoITeens, Остап вже у 18 років обійняв позицію Middle-розробника, а сьогодні очолює команду девелоперів.
Серед зіркових випускників GoITeens і Дмитро Лопушанський. Нещодавно він вступив на магістратуру в Оксфордський університет. До цього поєднував навчання в УКУ та в Університеті Торонто, працював на посаді CTO в стартапі Harmix та залучив до нього $500 тис. інвестиції. Дмитро з підліткового віку мав сміливість досліджувати різні можливості життя, тому брав у GoITeens одразу два курси: вивчав і Frontend, і Python. Упродовж навчання хлопець реалізував декілька цікавих проєктів:
- застосунок для контролю користувацького часу, проведеного у соцмережах під назвою Under Control;
- соціальну мережу Tagbe, де замість хештегів користувачі використовували емодзі;
- чатбот Newskit, який надсилав персоналізовану добірку новин своїм користувачам і який зібрав тисячі підписників.
Швидкість, з якою професійно розвиваються юні айтівці, не дозволяє ІТ-сфері зупинятися і стагнувати, натомість штовхає її до зростання та звільнення світу від стереотипів.