Чому ЗМІ маніпулюють аудиторією, коли йдеться про ґендерну нерівність, привертаючи увагу до дрібниць, як от одяг, наприклад? Ви можете собі уявити, що всі обговорюють штани Тіма Кука? «Які там штани?! Він же ж нам новий iPhone презентує», — скажете ви, так? А чому, коли на сцені ІТ-заходу слово тримає жінка, то у медіа починається хайп навколо її зовнішнього вигляду, особливо коли вона про ґендерні штуки говорить? Бо питання ґендерного балансу не є проблемою? Це суперечить редакційній політиці? Цей світ виключно для чоловіків? Яка причина?..
Так, досі трапляються факапи, як от на CES, де залучати до роботи так званих booth babes та демонструють роботів-стриптизерок, продовжуючи традицію об’єктивації жінок. Але айтішники по всьому світу намагаються балансувати, активно запрошуючи експерток до співпраці, мотивуючи дівчат займатися STEM-науками, озвучуючи проблеми ґендерної нерівності, залучаючи впливових особистостей. Як от, наприклад, Принцесу Йорську Беатріс, яка нещодавно виступила на саміті Women4Tech в рамках MWC 2019. Але більшість медіа її промова стосовно ґендерних питань не цікава. Бо набагато цікавішою видалася її спідниця…
Редактори швиденько з’ясували яким брендом одежину створено, скільки вона коштує. «Новина» розійшлася по соцмережах, перекочувала на російськомовні ресурси та перетворилася на «ефект Меган Маркл» (коли шанувальниці герцогині Сассекської Меган купують такі ж самі речі, які вона носить). Ну, звичайно, це ж найголовніше, бо на такий заголовок, як «Princess Beatrice is chic in monochrome as she delivers passionate speech» (startsat60.com) читачки клікнуть швидше, аніж на заголовок у дусі «Принцеса Йорська виступила за ґендерну рівність в сфері ІТ». Кому це взагалі потрібно? Набагато цікавішим є те, що принцесина спідниця тепер коштує вдвічі дешевше, ніж раніше. Про це хто тільки не писав — royalcentral.co.uk, dailymail.co.uk, hellomagazine.com, startsat60.com…
Шановні читачки, це дуже… дуже важливо для вас, бо поки існують скляна стеля, розрив в оплаті праці, ґендерні стереотипи та упередженість щодо здібностей та професіоналізму жінок у будь-якій сфері, а не лише ІТ, ви ще довго не зможете дозволити собі купити спідницю «як у принцеси»…
Тому послухайте, чи прочитайте, що Беатріс сказала:
«Тільки коли я почала працювати (Принцеса Йорська займає посаду віце-президента з партнерства та стратегії компанії Afiniti у Нью-Йорку, — прим. ред.), я раптом усвідомила, яку роль жінки грають в бізнесі. Коли почали проявлятися ґендерні «норми», погіршилися умови для мого самовираження та рішучості у вирішенні проблем. Це змусило мене замислитися над тим, як саме, працюючи в технологічній компанії, я можу внести зміни у складні ґендерні «норми», особливо коли йдеться про ІТ — сферу яка має репутацію «хлопчачого клубу». Розширення прав та можливостей жінок має важливе значення, коли справа доходить до створення нових робочих місць, росту та інновацій».
Фото: @thedukeofyork/Twitter