Міленіали у цифрах: Що насправді думає покоління «ігреків» про цінності, гендерну рівність та кар`єру

Результати глобального дослідження серед 186 країн

18.10.2017

17 жовтня у Києво-Могилянській Бізнес Школі відбулася презентація глобального дослідження Shapers Survey-2017, що демонструє думку міленіалів про сучасне життя. Заявлені в опитуванні молоді люди являються членами глобальної молодіжної спільноти Global Shapers, що об’єднує проактивну молодь. Дане дослідження показує актуальну інформацію, але разом із цим не є показовим, оскільки соціологічна вибірка орієнтовна на представників однієї спільноти зі схожими поглядами.

Ініціатори соціологічного дослідження опитали майже 32 тисячі людей віком від 18 до 35 років і намагались з’ясувати, яким буде світ коли переважатимуть міленіали. В опитуванні взяли участь 48% чоловіків, 50% жінок і 2% опитуваних з іншою гендерною ідентифікацією із 186-ти країн. Дослідження стосувалося цінностей, технологій, громадського життя, економіки та бізнесу.

Про цінності

Блок питань про цінності включав питання самоідентифікації та пошуків міленіала у суспільстві. В опитуванні прослідковується наступна тенденція відповідей: 40,8% ідентифікували себе як «людину», 18,6% —  «громадянин світу», 13% — «представник певної національності».

Серед критеріїв для визначення свободи міленіали виокремили рівний доступ до можливостей, жити без страху і мобільність. Показовим є факт, що західноєвропейські респонденти (18,2%) відповіли: «Немає нічого, чого бракує моєму суспільству, що могло б зробити мене вільнішим». Таке твердження показує, що західна молодь бачить і цінує демократичні цінності і свободи своєї країни.

Про гендерну рівність

64,7% повністю погоджуються, що гендерну нерівність буде подолано, а 35,3% відповіли, що в більшій мірі. Більш впевненими у подолані гендерної нерівності були чоловіки – 41,6%. Майже 54% опитуваних відповіли, що представники однієї статі мають право на офіційний шлюб. Однак респонденти із Північної Африки були більш одностайні у своїх твердженнях: 49,5% заперечили цю можливість.

Про біженців

72,6% опитуваних прийняли б біженців у свою країну, 51,3% —  у своє місто, 49,6% — у свій район, 49,6% — у свій дім. Лише 7,4% респондентів дали негативну відповідь щодо біженців у власній країні. Відкритість продемонстрували африканські респонденти, 80% яких прийняли би біженців у свій район, що пов’язано з колоніальним минулим цих країн.

Про смартфони і комунікацію

Прив’язаність міленіалів до смартфонів і мобільної передачі інформації відома усім. Статистика про це говорить наступні цифри: 38,8% опитуваних спілкується за допомогою месенджерів і текстових повідомлень. Респонденти віком 27-30 років надавали перевагу месенджерам (більше 40%), у той час як серед 18-21-річних трохи більше 30%. Така закономірність фіксації інформації старшою молоддю пов’язана із прагненням до постійних апдейтів і можливістю максимально контролювати дані. 37,1% респондентів із євразійського регіону надають перевагу особистому спілкуванню.

Роль соціальних мереж також має позиції в опитуванні: 1,3% опитуваних повністю довіряють соціальним мережам, 22,1% частково довіряють, 39,5% не довіряють.

Про технології

Вільям Сайто, засновник InTrcur, висловився щодо звязку молоді й інновацій: «Молодь чітко визначає, що суспільство повинно більше працювати у сфері технологій: від трансформації освіти до виробництва; кожна країна повинна швидко рухатися або ризикує залишитися далеко позаду». 78,6% опитаних відповіли, що технології створюють робочі місця, а 21,4% з ними не погодилися. Найбільші побоювання стосовно того, що інновації заберуть робочі місця, проявили респонденти з євразійського регіону. 30% чоловіків відповіли позитивно, якби підшкірний чіп збільшив їх продуктивність, у порівнянні лише з 17,3% жінок.

Про громадянські права та активність

Дослідження громадянської позиції міленіалів показує прагнення до отримання рівних прав і можливостей. Серед критеріїв розширення можливостей молоді респонденти назвали вільні медіа та соціальні мережі, доступ до Інтернету, екосистеми для підприємництва. Найбільше молодь довіряє освітнім установам, роботодавцям і міжнародним організаціям. Найменше довіряють уряду, корпораціям, медіа, банкам, поліції та збройним силам. 72,8% респондентів з євразійського регіону висловили недовіру до судової систему, а серед найбільших проблем назвали корупцію – 78%.

Про економіку і кар’єру

48,8 % міленіалів назвали зміну клімату найгіршою проблемою, 38,9% опитаних назвали війни, а про нерівність доходів висловилися 30,8%. Ключовою характеристикою задовільного працевлаштування для 49,3% міленіалів є рівень заробітної плати, 40,6% висловились про пріоритет власної значимості, 40% заявили про кар’єрний зріст, а 30,7% назвали баланс між особистим і професійним життям.

81,8% опитаних позитивно відповіли з приводу зміни країни проживання задля кар’єрного зростання. Найбільш привабливими країнами для молоді являються Сполучені Штати Америки, Канада і Великобританія.

Найбільшими перешкодами для працевлаштування міленіалів є нестача досвіду, висока конкуренція, нестача робочих місць, приховування достойних вакансій і дискримінація.

— Читайте також: Евгения Шамис: «Если вы хотите создать «команду мечты», то в вашем коллективе должны присутствовать представители разных поколений»