Слова допомагають: як дорослі можуть підтримати дітей під час війни?

29.03.2024

Фахівці програми психосоціальної підтримки «Безпечний простір», ГО «Слова допомагають» та Центру психічного здоровʼя Києво-Могилянської академії розробили серію коротких анімаційних відеороликів, щоб пояснити, як працює стрес і які є методи боротьби з ним.

Війна значно погіршила психоемоційний стан дітей та підлітків в Україні, збільшилась кількість звернень щодо психологічної підтримки. Про це свідчать результати дослідження Міністерства освіти і науки України «Якість організації освітнього процесу в умовах війни». Вчителі та батьки щодня стикаються з проявами стресу у дітей, вони мають постійно підтримувати їх, зберігаючи власні ресурси.

«Як говорити про складне, піклуватися про себе та підтримувати дітей? Ми створили мультфільми, щоб у цікавій формі донести основні підходи до розв’язання цих питань. Для щасливого зростання дитині потрібен надійний дорослий, який має ресурс і розуміє потреби дитини під час важких випробувань», — розповідає Оксана Залеська, психологиня та співавторка програми «Безпечний простір».

Читайте також: Життя дітей розладами спектра аутизму під час війни

Перший відеоролик «Як підтримати дітей під час війни?» розповідає батькам, опікунам та вчителям про дієві способи допомогти дітям в опануванні стресу.

Другий відеоролик «Як стрес впливає на навчання дитини?» пояснює фізіологію стресу у дітей та його вплив на навчання, які гормони де створюються, та на що впливають. 

Третій відеоролик «Як дорослим подбати про себе?» команда проєкту наповнила практичними рекомендаціями та вправами з боротьби зі стресом саме для дорослих.   

«За два роки повномасштабної війни до програми “Безпечний простір” вже приєдналися понад 2000 шкіл з усієї України. Програма надає вчителям практичні навички та знання як подбати про емоційний стан учнів і власні ресурси, та як розпізнати у дітей ознаки стресу і травми», — розповідає Сергій Богданов, керівник Центру психічного здоров’я Києво-Могилянської академії та співавтор програми «Безпечний простір».

Програма «Безпечний простір» — це програма психосоціальної підтримки для шкіл та дитячих садочків. Компоненти програми передбачають навчання для вчителів та шкільних психологів, профілактику вигорання, та надання підтримки дітям з симптомами психосоціального стресу і травми. За два роки повномасштабної війни до програми долучилися більше 2000 шкіл з усієї України.

Також в межах програми «Безпечний простір» створено онлайн-курс про організацію безпечного психосоціального освітнього простору для вчителів і дітей на основі матеріалів-посібників за рекомендаціями МОН.

Інформаційна кампанія «Слова допомагають» проводиться в межах проєкту «Безпечний простір: комплексна психосоціальна підтримка українських шкіл в умовах війни», який реалізовується ГО «Слова допомагають» та фахівцями Центру психічного здоровʼя Києво-Могилянської академії за підтримки Plan International. Проєкт фінансується Іспанським агентством міжнародного співробітництва та розвитку (AECID). Відеоролики відображають позицію авторів програми «Безпечний простір» і не обовʼязково відображають позицію Plan International.

Стежити за апдейтами програми «Безпечний простір» та за новинами і проєктами Центру психічного здоров’я Києво-Могилянської академії та ГО «Слова допомагають» можна на сайті та на сторінці у Facebook. З будь-яких питань писати на [email protected].

Більше про програму «Безпечний простір» читайте тут.

Читайте також: 

Долучайтесь до наших соцмереж, аби бути в курсі усіх важливих новин та подій: FacebookTelegramInstagram