Більшість громадян спілкуються українською в побуті та надають перевагу вітчизняній чи західній музиці.
Про це говорять результати опитування Gradus Research.
Зазначається, що від початку повномасштабного вторгнення росії в Україну спостерігається значне зростання національної свідомості. Зокрема, перехід великої кількості громадян на українську в повсякденному спілкуванні.
Читайте також: Скільки українців вірять у перемогу України у війні проти росії — дослідження
Дослідницька компанія Gradus Research почала моніторити суспільні зміни починаючи з четвертого дня війни, і продовжує це дослідження надалі. Тенденція переходу на спілкування українською зберігається стійкою, про це свідчать дані восьмої хвилі дослідження “Градус супільства під час війни”, проведеної наприкінці квітня 2023.
Останні новини
- Що дивитись на Netflix у травні 2024 року: 52 найочікуваніших фільмів та серіалів
- На першій зустрічі ком’юніті «Майстерня сенсів» обговорили секрети гармонії
- В Україні створили навчальну програму для жінок, які хочуть стати трактористками
- «Вишивана Україна»: У ТРЦ Gulliver стартує благодійний проєкт до Дня вишиванки за участі захисниць та ГО «Землячки»
- Сонце у пігулці: звідки береться вітамін D, або Як його отримати, не вживаючи препарати? Новости на главной
Якщо до повномасштабної війни більшість респондентів в побуті зазвичай розмовляли російською мовою (56%), а українською користувалися 43% респондентів, то наразі картина протилежна: більшість у повсякденному житті спілкується українською — 61%.
Найбільший приріст частки україномовного населення спостерігається у південному регіоні (+23%) та у Києві (+23%), а також у східному (+19%) регіоні України.
Читайте також: Українці почали частіше дивитися вітчизняне кіно, — дослідження
Найбільш активно переходить на українську в побуті молодь (18-24 роки), та, як не дивно — старша вікова група (55-60 років).
Що ж до споживання музики виконавців з країни-агресора, то майже половина опитаних громадян України (45%) відмовилися повністю від її прослуховування після початку повномасштабного вторгнення.
Читайте також: Скільки коштів українці витрачають на книжки, – результати дослідження
Ще 20% респондентів стверджують, що не слухали її й до війни. Близько чверті респондентів (22%) слухають, але значно менше, ніж раніше. І лише 7% опитаних слухають такий контент у тому ж обсязі.