Чи цікаво молоді отримувати додаткові знання поза школою та університетом? Чи думає вона про започаткування власної справи? Відповідаємо на ці та інші запитання у матеріалі U-Report про опитування щодо неформальної освіти.
U-Report разом з UMind (громадська організація, що створює та популяризує освітні проєкти в Україні) провели опитування на тему неформальної освіти серед молоді. Цікавилися питанням актуальності неформальної освіти загалом, мотивацією щодо її здобуття, запитували молодь про присутність бажання розвитку власної справи.
Читайте також: Інтерактивно-ігровий посібник для підлітків: в Україні створили чатбот, який навчить гендерної грамотності
Чи взагалі здобуває молодь додаткові знання поза шкільною системою?
67% респондентів надали стверджувальну відповідь, а 14% заперечну. 10% молоді хотіли б здобути неформальну освіту, проте їм не вистачає на це часу. 9% теж мають таке бажання, але не знають, де шукати інформацію.
Що найбільше мотивує молодих українців здобувати додаткові знання після школи/університету?
75% опитаних посилаються у такому прагненні лише на власне бажання. 18% надихаються історіями успіху відомих людей. 10% отримують мотивацію від однолітків, 6% від батьків чи родичів, а 5% від вчителів та менторів.
Читайте також: «Google Україна» запустив онлайн-гру Interland про безпеку дітей в інтернеті
54% респондентів зазначили, що думали про запуск власного проєкту чи справи.
56% опитаних не стежать за успішними підприємцями чи блогерами, а 44% — так.
78% опитаних зазначили, що у школі чи університеті не мали можливості навчатися підприємництва.
Що може мотивувати молодь проходити безкоштовні навчальні курси?
58% керуватимуться особистим інтересом до певної теми. 40% проходитимуть курси з бажання самовдосконалення, покращення вмінь та навичок. 37% респондентів будуть замотивовані доступністю таких знань, 27% проходитимуть курси, якщо буде можливим отримання сертифіката, що стане їм у пригоді під час працевлаштування. 8% опитаних готові долучитися до безкоштовних курсів заради відчуття комʼюніті.
Читайте також: «Відкривай портал у науку»: у Києві відкривається інтерактивний науковий музей
У яких соцмережах українці отримують навчальний та корисний контент?
59% зазначили YouTube, 42% — Instagram і 36% респондентів назвали Telegram.
Мар’яна Нечипоренко, голова ГО UMind та керівниця українського проєкту UPLIFT, у межах якого відбулося опитування, так коментує його результати:
“Мене вразила проактивна та вмотивована українська молодь: попри війну вони продовжують здобувати додаткові знання поза школою чи університетом, розглядають можливість започаткувати проєкт або почати власний бізнес і навчаються навіть в Instagram (41,9%), Telegram (35,9%) та YouTube (59,3%). Неформальна онлайн-освіта у соцмережах — тенденція, і приємно усвідомлювати, що вона може цілком конкурувати з розважальним контентом.”