Ліга захисту прав жінок «Гармонія рівних» звинуватила торгівельну мережу «Епіцентр К» в дискримінації жінок. Обурення правозахисної організації викликала нова промокампанія гіпермаркету «Будівельний безліміт», обличчями якої стали напівоголені жінки.
1 травня на сторінці «Епіцентр К» у Facebook з’явився відеоролік, в якому жінок порівнюють з будівельними матеріалами, що можна купити в магазинах торгівельної мережі. «Бажані, випробувані на міцність, ретельно відібрані, очікувані будівельні товари для тебе», ‒ говорить закадровий голос поки на екрані з’являються дівчата в шортах і топах.
На думку голови Ліги захисту прав жінок, експертки гендерного аудиту Олександри Голуб, автори промокампанії вдалися до об’єктивації жінок і штучно прив’язали їхній образ до реклами будівельних матеріалів.
— Читайте также: Сексизм и объективация в украинской рекламе: 5 тяжелых случаев
7 травня правозахисна організація звернулася до торгівельної мережі з вимогою припинити демонстрацію дискримінаційної реклами, що принижує жінок. З цією метою в організації пообіцяли залучити омбудсмена, Держпродспоживслужбу та Індустріальний гендерний комітет з реклами.
«Закликаємо ТОВ «Епіцентр К» визнати власну помилку та вибачитись перед споживачами за ганебну образливу рекламну продукцію. Таким чином компанія продемонструє готовність працювати за європейськими стандартами й поважати усіх своїх клієнтів без різниці статі», ‒ зазначається в заяві.
В організації також заявили, що в протилежному випадку можуть задіяти усі законні механізми, щоб мережа «Епіцентр К» понесла адекватні репутаційні втрати.
Під опублікованим на Facebook відеороліком за тиждень з’явилися десятки обурених коментарів. Користувачі дорікнули торгівельну мережу в розповсюдженні сексистських меседжів і примітивізмі. Проте з боку представників «Епіцентр К» наразі жодної відповіді на докори коментаторів не з’явилося.
Водночас під заявою «Гармонії рівних» у Facebook представники мережі спорттоварів «Intersport – Україна» висловили думку, що реклама гіпермаркету не дискримінує жінок, а пропагує фітнес як правильний спосіб життя.
«Здається, тут такий задум: є абонемент в спортзал ‒ безліміт, а у них будівельний безліміт. Тому демонстрація фітнесу як креативного елементу доречна. Якщо у суспільстві побутує думка, що фітнес як процес і одяг для фітнесу ‒ це надмірна сексуальність, то як тоді бути з тим, що у спортзалах всі так виглядають?» ‒ зауважили в компанії.
На думку користувачки Анастасії Черненко, подібна демонстрації жіночої сексуальності є недоречною в рекламі будівельних матеріалів. «Не можна все підряд рекламувати голими та напівголими жінками. Ще й з футболкою з написом «гарячіше ніж васабі», ‒ підкреслила вона, звертаючи увагу на одяг акторок з відеороліку.
Представники Ліги захисту прав жінок також підкреслили, що подібна реклама порушує Конвенцію ООН про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок, а також низку українських законодавчих норм.