Сексизм без ліміту: «Епіцентр К» обурив правозахисників новою рекламою із напівоголеними жінками

07 мая, 2018

Ліга захисту прав жінок «Гармонія рівних» звинуватила торгівельну мережу «Епіцентр К» в дискримінації жінок. Обурення правозахисної організації викликала нова промокампанія гіпермаркету «Будівельний безліміт», обличчями якої стали напівоголені жінки.

1 травня на сторінці «Епіцентр К» у Facebook з’явився відеоролік, в якому жінок порівнюють з будівельними матеріалами, що можна купити в магазинах торгівельної мережі. «Бажані, випробувані на міцність, ретельно відібрані, очікувані будівельні товари для тебе», ‒ говорить закадровий голос поки на екрані з’являються дівчата в шортах і топах.

На думку голови Ліги захисту прав жінок, експертки гендерного аудиту Олександри Голуб, автори промокампанії вдалися до об’єктивації жінок і штучно прив’язали їхній образ до реклами будівельних матеріалів.

— Читайте также: Сексизм и объективация в украинской рекламе: 5 тяжелых случаев

7 травня правозахисна організація звернулася до торгівельної мережі з вимогою припинити демонстрацію дискримінаційної реклами, що принижує жінок. З цією метою в організації пообіцяли залучити омбудсмена, Держпродспоживслужбу та Індустріальний гендерний комітет з реклами.

Рішуча. Справжня. Небайдужа.

17 грудня 2025 року в Києві SHE Congress об’єднає власниць бізнесу, керівниць, медійних і культурних діячок, волонтерок. Під слоганом «Рішуча. Справжня. Небайдужа» учасниці поговорять про вибір, який формує майбутнє, команди та суспільство. На сцені SHE Congress кожна історія рішучості є важливою — про кроки в бізнесі й кар’єрі, освіті й комунікаціях, спорті й здоров’ї, благодійності та волонтерстві. І навіть про ті рішення, на які ще не наважилися — адже це теж частина шляху.

Забронюйте Вашу участь за найкращими умовами!

«Закликаємо ТОВ «Епіцентр К» визнати власну помилку та вибачитись перед споживачами за ганебну образливу рекламну продукцію. Таким чином компанія продемонструє готовність працювати за європейськими стандартами й поважати усіх своїх клієнтів без різниці статі», ‒ зазначається в заяві.

В організації також заявили, що в протилежному випадку можуть задіяти усі законні механізми, щоб мережа «Епіцентр К» понесла адекватні репутаційні втрати.

Під опублікованим на Facebook відеороліком за тиждень з’явилися десятки обурених коментарів. Користувачі дорікнули торгівельну мережу в розповсюдженні сексистських меседжів і примітивізмі. Проте з боку представників «Епіцентр К» наразі жодної відповіді на докори коментаторів не з’явилося.

Водночас під заявою «Гармонії рівних» у Facebook представники мережі спорттоварів «Intersport – Україна» висловили думку, що реклама гіпермаркету не дискримінує жінок, а пропагує фітнес як правильний спосіб життя.

«Здається, тут такий задум: є абонемент в спортзал ‒ безліміт, а у них будівельний безліміт. Тому демонстрація фітнесу як креативного елементу доречна. Якщо у суспільстві побутує думка, що фітнес як процес і одяг для фітнесу ‒ це надмірна сексуальність, то як тоді бути з тим, що у спортзалах всі так виглядають?» ‒ зауважили в компанії.

На думку користувачки Анастасії Черненко, подібна демонстрації жіночої сексуальності є недоречною в рекламі будівельних матеріалів. «Не можна все підряд рекламувати голими та напівголими жінками. Ще й з футболкою з написом «гарячіше ніж васабі», ‒ підкреслила вона, звертаючи увагу на одяг акторок з відеороліку.

Представники Ліги захисту прав жінок також підкреслили, що подібна реклама порушує Конвенцію ООН про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок, а також низку українських законодавчих норм.

— Читайте також: Голі та несмішні: Жіноче тіло як засіб маркетингу на iForum