Соцмережі для підлітків: Залежність VS. Можливості

Чотири точки зору

27.03.2019

Соціальні медіа вже давно стали невід’ємною частиною сучасного життя, але однозначного ставлення до них суспільство все ще не сформувало. Особливо коли мова йде про наймолодших користувачів, які схильні проводити в них забагато, на думку батьків, часу. На панельній дискусії «Соцмережі як середовище розвитку підлітків» представниці культури і бізнесу поділилися історіями про те, як інструменти Facebook, Instagram і Twitter можуть надати нові можливості поколінню Z.

Дзвенислава Новаківська, експертка з комунікації змін та візуального сторітелінгу, Інститут лідерства та управління УКУ

Про контроль

Батьки часто думають над тим, як правильно поводитися з підлітками — контролювати або відпускати? Але я розкажу одну історію, яка дуже яскраво демонструє, які неочікувані результати може дати контроль. Був такий радянський вчений — Бєляєв. І він вирішив вивести новий вид чорнобурки — лисиці, з хутра якої роблять дуже дорогі шуби. Вчений розрахував, що зможе зменшити собівартість цієї шуби, якщо почне вирощувати лисиць на фермі. Не треба буде витрачати гроші на полювання, якщо їх вдасться одомашнити. І йому це вдалося. Але як тільки вони стали домашніми, це призвело до генетичних змін і колір їх хутра змінився. Про що це свідчить? Коли ми хочемо виховати покірних дітей, ми забуваємо про те, що у такому випадку вони стануть іншими, можливо, менш відповідальними. З одного боку, дітей треба навчити відрізняти корисний час в інтернеті від «зависання». З іншого боку, контроль не має перетинати меж. Треба вибудувати такі стосунки із дітьми, коли батьки стануть опорою, а не джерелом контролю, знайти цей баланс. Тоді з’явиться довіра.

Ольга Балашова, заступниця директорки з питань розвитку Національного художнього музею України

Про спільну мову

Це правило для музею: якщо ти не працюєш на свою аудиторію сьогодні, то завтра у тебе її не буде. Часто співробітники кажуть, що ми не маємо спускатися до рівня підлітків, ми маємо піднімати їх до свого рівня. Але треба оновлюватися і говорити однією мовою з аудиторією, щоб вона могла приходити до нас і відкривати нові для себе світи українського мистецтва.

Ми провели ребрендинг, але зміна форми комунікації — це тільки вишенька на торті, і ми не хотіли робити вишеньку без торта. Тому це був комплексний підхід, який включав у тому числі просування сторінок у соцмережах. Наш Facebook веде Даша Лисенко — молода активна користувачка соцмереж. Це наше онлайн-медіа, яке активно комунікує.

До нас приходять діти і бачать, що ми ламаємо стереотипи. Ми багато працювали з нашими співробітниками щодо того, яка атмосфера має бути у музеї. Ми вважаємо, що діти не зобов’язані зберігати тишу, це нормально — проявляти свої емоції, тому спостерігачі у залах не роблять за це зауважень, швидше доводиться робити зауваження дорослим, які скаржаться на дітей.

Анна Мазур, засновниця та керівниця Happy Monday

Про самопрезентацію

Зараз існує така практика, як background checking — потенційний роботодавець переглядає сторінку кандидата на певну вакансію або стажера, щоб краще зрозуміти, що людина думає і як презентує себе. Тому що дуже багато професій змінюється і зараз вже немає чіткого списку навичок для певної вакансії. Дуже багато залежить від конкретної компанії і конкретної посади. Але так звані soft skills — вміння комунікувати, коментувати стають більш важливими. Якраз їх і можна перевірити по соцмережах. Тому соцмережі — це середовище, де можна презентувати себе. Варто почати з генерації власного контенту, щоб показати своє вміння формулювати думки.

Катя Михалко, співзасновниця стартапу nuka, спікерка конференції «Завтра_»

Про бізнес-можливості

Я часто використовую соцмережі для просування свого бізнесу. Існує теорія, що ми — це щось середнє між п’ятьма людьми, з якими частіше за все спілкуємось. Але ці люди дуже схожі на нас, у нас спільні інтереси і цінності. А от найслабші звя’зки найбільш ефективні, бо відкривають нові можливості і нові двері. Це люди, з якими ми ледь знайомі, але вони відрізняються від нас і у певних сферах знають більше, ніж ми.

Соцмережі якраз і є ідеальним інструментом для того, щоб налагоджувати слабкі зв’язки і знаходити нові можливості. Зараз можна до кого завгодно достукатись через Facebook або Twitter, навіть до того, хто здається недосяжним.

Те, як ми думаємо, формує те, як ми діємо. І от успішні люди — вони мислять по-особливому. І ці люди відкриті, вони висловлюються на своїх сторінках. Завдяки цьому ми можемо слідкувати за ходом їх думок і змінювати своє життя. Кожен із нас — інвестор, ми інвестуємо свій час, треба тільки правильно обрати, у що.

— Читайте також: EcoEducation: 8 уроків та лекцій від спікерів TED