Вікторія Аверченко: «Виходьте на іноземні ринки — будьте сміливими»

Співвласниця мережі соляних кімнат Salt SPA Planet про те, як зробити будь-який бізнес успішним

Вікторія Аверченко, керуючий партнер, співвласниця науково-виробничої фірми «ІНГРА ЛТД» та мережі соляних кімнат Salt SPA Planet, впевнена, що сучасні онлайн-технології, аналіз внутрішнього ринку та сміливість експортувати  — складові успішного бізнесу, у якій би сфері ви б його не створювали. Про те, як розвивати власну справу та отримувати контракти закордоном, вона розповіла в інтерв’ю WoMo.

Розкажіть про себе та свій бізнес.

Я закінчила Запорізький національний університет, працювала в корпоративному секторі в сфері маркетингу та PR, організовувала заходи. У 2008 році, разом з сестрою Поліною, долучилася до управління сімейною компанією «ІНГРА ЛТД» в галузі проектування, будівництва та оснащення соляних кімнат, SPA-центрів, фітнес-центрів, оздоровчих комплексів та приватних будинків. Так, ми почали розвивати ідею соляних кімнат як безмедикаментозного натурального безпечного методу оздоровлення організму, профілактики респіраторних захворювань, глибокої релаксації в умовах великих міст.

Наразі займаюся маркетингом, стратегічним розвитком компанії, франчайзингом, а сестра – продажами та роботою з клієнтами, батько – технологічними розробками та вдосконаленням процесів.

Мої батьки, завдяки креативному партнерству, створили унікальну послугу – соляну кімнату Salt Spa Planet, що відповідає сучасним вимогам SPA-дизайну, оздоровчим технологіям та сервісу обслуговування за міжнародними стандартами. Також нами розроблено ефективну соляну кімнату для релаксації, профілактики захворювань, відновлення сил та енергії, очищення бронхів та легенів, омолодження шкіри.

Хто є для вас авторитетом?

Моїм головним авторитетом є мама. Мати поставила перед нами з сестрою дуже високу планку особистого розвитку – духовного, фізичного, ментального. Вона оточила нас книгами та сказала, що обмежень для здійснення мрій не існує. Навіть, коли її вже немає, її безмежна безумовна любов є тилом та захистом для нас на все життя.

Які навички та знання варто розвивати підприємцям?

Час невизначеності або турбулентності є найкращим для інновацій. Час кризи – це час пошуку нових рішень, нових ідей, час народження нових соціально корисних проектів. Варто вчитися самодисципліні, тайм-менеджменту, щоб щодня робити крок до здійснення мрії, а також взаємодії з іншими людьми, емпатії. Треба пам’ятати, вони є частиною вашого успішного майбутнього. Потрібно також розвивати навички міжкультурної комунікації та ведення переговорів у різних країнах.

Остання навичка, наприклад, дозволила мені провести вдалі переговори під час Happy Woman Forum — 2019 (ОАЕ). І якщо ми говоримо про різні країни та регіони, то акцентую: обов’язково треба враховувати культурні відмінності в поведінці, в спілкуванні, в одязі. Але є кілька незмінних правил: під час переговорів цінуйте час інших, тому говоріть лаконічно, змістовно та дуже конкретним в своїх пропозиціях щодо партнерства. Під час офіційних зустрічей дотримуйтеся протоколу та культурних традицій. Бажано мати національні подарунки для потенційних бізнес-партнерів. Головне – бути відкритим іншим культурам, насолоджуватися спілкуванням та розуміти, що сила – у відмінностях.

Які нові можливості ви створюєте для жінок?

Завдяки франчайзинговій моделі нашого бізнесу, ми навчаємо жінок без досвіду підприємництва керувати власним бізнесом в сфері оздоровчих та SPA-послуг.

А які горизонти відкрилися перед вами?

Я отримала неймовірний поштовх для виходу на закордонні ринки завдяки структурованій програмі навчання, ефективним інструментам для аналізу ринків та трендів, менторській підтримці, можливостям партнерства з учасницями програми She Exports, у якій я брала участь.

Які поради щодо власного бізнесу можете дати тим, хто розмірковує про свою справу?

1. Треба звільнитися від страхів та сумнівів, щоб розпочати свою справу. Бо найбільший страх – залишитися там, де був учора – у спокійній гавані «днів сурка».

2. Уявіть собі ідеальну дійсність, де ви почуваєте себе щасливими — це і є перший крок. Потім треба написати план, і кожен день поступово та з задоволенням йти до своєї мети. Зараз для розвитку бізнесу я користуюся методикою «Канва бізнес-моделі» Остервальдера з доповненнями Noorderwind.

3. Шукайте нові партнерства, що розширюють можливості вашого бізнесу. Будьте відкритими до спілкування з підприємницями з інших галузей, почуйте інші думки, переймайте чужий досвід. Експериментуйте разом з іншими підприємницями, створюйте новий продукт або знімайтеся у відеоролику інших підприємниць, як ми з сестрою Поліною знялися в ролику для бренду Zarouba.

Як побудувати бізнес з нуля у сучасних умовах, незалежно від сфери?

Це можливо, особливо сьогодні. Інтернет та вільний доступ до інформації, онлайн-інструменти дозволяють не тільки швидко вчитися чомусь новому, а й мати можливість представити свої творіння світові тут і зараз, завдяки соцмережам, відеоканалам. Без обмежень! Треба мати терпіння починати з маленьких кроків та йти до успішного завершення справи.

Поради Вікторії Аверченко жінкам у бізнесі

1. Проаналізуйте все, перш ніж діяти. Завдяки програмі навчання She Exports, я дізналася про існування багатьох інструментів для аналізу ринків, трендів, запиту на продукцію та послуги. Наприклад, ресурс trademap.org або, сайт ec.europa.eu/eurostat, який дозволяє знайти статистику даних на будь-яку тему для аналізу потенціалу цікавих ринків. До речі, аналіз даних набагато зменшує ризики та витрати при виході на експортні ринки.

2. Знайдіть спільні цінності та інтереси з іншими підприємницями. Бізнес-партнерство з жінками є набагато легшим, бо жінки розуміються краще, як на мене, аніж жінки з чоловіками. Побудувати цікаве креативне партнерство можливо завдяки схожим інтересам – сімейним, або, виключно жіночим, зокрема в індустрії краси та SPA. А можна спробувати себе у новій якості: стати моделлю чи амбасадором бренду подруги-підприємниці.

3. Тестуйте товар або послугу ще до моменту виходу на ринок. У бізнес-колі жінок є можливість звернутися за порадою або тестуванням твоїх товарів або послуг. Зверніться до досвідчених жінок в бізнесі в різних галузях, відгуки яких можуть покращити бізнес-процеси, якість товару або послуги, надихне Вас на нові партнерства, навіть за межами власної галузі.

4. Виходьте на іноземні ринки. Будуйте нові нестандартні альянси для спільного виходу на нові ринки. Програма She Exports мені особисто подарувала багато зв’язків та можливостей бізнес-партнерства з жінками-підприємницями з інших галузей. Це відкриває безмежні можливості для створення нових комерційних та соціальних проектів та виходу на інші ринки спільними зусиллями. Вважаю, що альянси можуть бути дуже ефективними для завоювання нових ринків.

5. Будьте сміливими та час від часу обміркуйте важливі запитання: «Чому саме цією справою займаюся?», «Чи має моя діяльність значення для суспільства?». Коли є місія, спільні цінності, команда, яка їх поділяє, бізнес може працювати вже і без активної участі власників. Головне – створити згуртовану команду та цінності, бо це міцний фундамент бізнесу на роки вперед. Місія, цінності, команда – це те, що із невеликої компанії робить мільйонну спільноту прихильників.

Інтерв’ю провела керівниця програми She Exports Аліна Севастюк. Діяльність в рамках програми She Exports відбувається за сприяння технічної допомоги уряду Канади, зокрема проекту The Expert Deployment for Governance and Economic Growth (EDGE). 

Тренінговий курс із інноваційного підприємництва та сталого розвитку в рамках програми She Exports було проведено за участі тренерів Noorderwind з Нідерландів у партнерстві з Посольством Нідерландів в Україні завдяки фінансовій підтримці агенції The Netherlands Enterprise Agency Міністерства закордонних страв Нідерландів.

— Читайте також: Ольга Романенко: «Реалізація однієї цілі – лише проміжний результат і поштовх для більшого»

Мы в Facebook