Cannes Lions: 5 відкриттів з другого дня фестивалю креативності

Каннські щоденники

19.06.2019

Коли мене нещодавно запитали, як робити комунікації, я відповіла «чесно розповідаючи про людей». Я вірю у силу сторітеллінгу, який має social impact. У цю силу вірять і на «Каннських львах», — це те, що я помітила тут у другий день.

Як фільм, який взяв три «Оскари», перетворився на грандіозну соцкампанію

На зустріч із режисером Альфонсо Куароном («Рома», «Гравітація», «Гаррі Поттер та в’язень Азкабану») черга стояла на декілька поверхів. І не дарма. Тому що усі хотіли побачити «оскароносного» режисера класної драми про життя однієї мексиканської служниці, а почули, як він зняв кіно, що змінило життя мільйонів. Цьому навіть назву дали «Рома-ефект». Альфонсо хотів зробити щось, що матиме social impact (соціальний вплив). Фільм дав йому можливість познайомитись із активістами, які займаються проблемою офіційного працевлаштування служниць у Мексиці та США. Спочатку він був налаштований скептично, але змінив свою думку, коли поспілкувався із цими людьми, що із пристрастю роблять свою роботу. Він хотів змінити, вплинути та покращити життя багатьох, а не просто займатись благодійністю. І разом з National Domestic Workers Alliance, з якими почав співробітництво, йому це вдалося:

«Тема почала розвиватися дуже швидко, але ми не знали чого очікувати. Ми створили цей дискурс, і коли ти робиш справу щиро, ти повністю викладаєшся в неї, ти стаєш платформою для тих, кому важливо донести свій меседж», — сказав режисер.

У роботі над кампанією, частиною якої став фільм «Рома», використовували партнерську модель, щоб розповісти історію та надихнути і побудувати відносини між людьми, які ніколи не перетинались раніше у своїх сферах — кіномистецтво та соціальний активізм. На дискусії такий підхід назвали «колаборативне мислення». І в них вийшло. У рамках кампанії було організовано покази для домашніх працівників, а також політиків.

Коли ж Альфонсо отримав нагороди на «Оскарі», усе почало розвиватись ще швидше. Сотні медіа написали про фільм і кампанію, а режисер та його команда у своїх інтерв’ю ділились занепокоєнням стосовно умов праці домашніх робітниць, які не були працевлаштовані легально і не мали ніякого захисту. Обсяги аудиторії автори кампанії оцінили у 3,5 млрд! І, звісно, що ігнорувати її було неможливо. Так, у Мексиці зобов’язались на законодавчому рівні прийняти конвенцію, яка захищатиме права домашніх працівниць. І більше 2 млн жінок, що задіяні у такій роботі, нарешті отримали соціальне забезпечення. І на цьому вони не збираються зупинятись.

«Це відповідальність та зобов’язання, — сказав Куарон. — Я дуже зворушений, тим, що відбулось у Мексиці, що домашні працівники отримали можливість влаштовуватися офіційно, але тепер не можна просто зняти фільм і сказати «па-па» цій проблемі».

Як створюють контент, що змінює телебачення та світ

На сесії з акторко Лорою Дерн, яку більшість з вас знає за серіалом «Big Little Lies«, теж було повно глядачів. Усім було цікаво послухати, як працює канал НВО після фінального сезону «Game of Thrones». Але і так ясно — «Chernobyl», «Big Little Lies», — show must go on! У сесії також приймав участь Роберт Грінблат, голова WarnerMedia Entertainment (до компанії входять Time Inc., Warner Bros. Entertainment, CNN, HBO і т.д.), причетний до створення «Beverly Hills, 90210», «Melrose Place», «The X-Files», «Party». Роберт сказав, що у компанії орієнтуються сьогодні на креативних та талановитих людей, які знають цікаві історії:

«Зараз шоу робляться всюди, і коли хтось стукає у двері і пропонує класний проект, безглуздо його не підтримати».

Так сталось із «Big Little Lies», серіалом який зібрав зірковий склад, підняв тему домашнього насилля та дав можливість втілити шість складних жіночих образів акторкам Ніколь Кідман, Різ Уізерспун, Лорі Дерн, Меріл Стріп, Зоуї Кравіц та Шейлін Вудлі.

«Ми не просто підтримуємо мистецтво, нам потрібні унікальні голоси, які почують у світі. Сьогодні контент має створювати гамір. Має робити імпакт. Має мати значення», — таким підходом керуються у компанії.

Натякали у розмові і на продовження серіалу. Роберт запитав Лору, чи варто чекати глядачам третього сезону? Але конкретної відповіді ми не отримали, — тільки посмішку, — тож я вам нічого не обіцяла. А ще, на думку Лори та Роберта, серіали, які виходять раз на тиждень, а не весь сезон за один день, як на Netflix, наприклад, мають більший ефект впливу на емоції людей:

«Коли серія виходить раз на тиждень, це створює більш хвилюючий ефект, бо глядач чекає на неї».

Як створюють дизайн у Google

Надзвичайно цікавим був виступ Айві Роз, віце-президентки з дизайну у Google. Айві розкрила три складові успішного дизайну, якими вони керуються у компанії:

«Ми використовуємо прості форми, з якими приємно взаємодіяти; створюємо оптимістичний настрій у кольорах; та робимо щось незвичне і неочікуване».

На думку Айві, «джерело усього — це люди, а я, як диригента хору, яка об’єднує людей з фешн, дизайнерів меблів, інженерів, аби зробити щось унікальне». Вона радить людям, які створюють щось разом, обов’язково проводити час не тільки на роботі. Друге джерело — природа, яка насичує нас кольорами, запахами та звуками. Ще один секрет Google: вони використовують нейронауку для створення дизайну, — як мозок реагує на звуки та кольори, щоб дизайн позитивно впливав на самопочуття людини:

«Технології мають допомагати людині пізнати себе краще». Про це я розповім пізніше на WoMo більш детально.

Як поколінню Z стає начхати на бренди-лайно

Кожного вечора на фестивалі є «щасливі години» — це час, який ми тут проводимо за нетворкінгом на терасі та одночасно слухаємо якісь надихаючи виступи. Випадково я знову почула про те, що неможливо сьогодні створювати бренди, які не будуть свідомими та відповідальними. Чому? Тому що поколінню Z, яке вже споживає продукти та послуги, не потрібно якесь лайно.

2 із 3 представника з цього покоління сьогодні зважають на те, якими соціальними проектами займаються бренди, вони різко відчувають пінк-, грін- або будь-який інший «вошінг». Так що просто «відбілитись» і здаватись гарним та пухнастим не вийде. Треба бути! Бути свідомим. Бути відповідальним і готовим брати зобов’язання. Бути готовим, що це надовго. Якщо ви підтримуєте ЛГБТ, то аватарки у Фейсбуці на честь Прайду раз на рік буде замало. Impact is a long game! Але пам’ятайте також, що ви не goddamn superhero.

Коли люди починають розмірковувати про власну мету та місію, або місію компанії, вони хочуть врятувати планету, біженців чи всіх дітей світу. Місія має бути чіткішою — змусити людей сміятись чи забезпечити чистою їжею дітей. Якщо у вас її нема, якщо ви не втілюєте її у життя, то у вас немає шансів у майбутньому утримувати покоління Z як споживача ваших послуг чи продуктів. Згадайте Грету Тунберг. Або підлітків, які організували рух у США після масових розстрілів у школах. Ті, хто хочуть уваги такої аудиторії, не зможуть відсиджуватись на дивані. Треба ворушитись і поступово змінювати наш світ.

Як зрозуміти, яка ідея вас драйвить

На цій же сесії нам роздали папір з олівцями і запропонували зробити вправу, яку сьогодні я пропоную зробити і вам, щоб зрозуміти, чого ви хочете і куди рухатись далі. Просто відповідайте на чотири питання нижче. Тільки чесно.

  1. Назвіть три речі, які ви сьогодні робите, що змусили б вас 9-річного/-у пишатись собою.
  2. Що змушує вас забути сходити у туалет (наприклад, протягом 8 годин) чи поїсти (протягом 12-ти)? Які ідеї? Проекти? Процеси?
  3. Коли все летить шкереберть, що ви можете зробити реально, щоб вплинути на наш світ?
  4. Якщо з сьогоднішнього дня вам залишиться рік життя, що б ви хотіли, аби написали у вашому некролозі? Одним рядком.
— Читайте також: Cannes Lions: 5 найцікавіших інсайтів з першого дня фестивалю креативності