Наталя Редько: «Експериментуйте, бо зміни – це нові можливості»

Генеральний директор ТОВ «Лак сант» про силу жіночого бізнес-ком'юніті

Іноді бізнес-ідея приходить нізвідки, сама собою, спонтанно… Й навіть якщо ви ніколи не думали мати власну справу, може статися так, що, побачивши можливість, ви вхопитеся за неї й незчуєтеся, як опинитеся у кріслі власниці бізнесу. Головне, не пропустити шанс у круговерті життя та потоку інформації. Для цього вкрай потрібні концентрація та спокій, впевнена співвласниця, генеральний директор ТОВ «Лак сант» Наталія Редько. У ексклюзивному інтерв’ю WoMo вона розповіла про те, як знаходити бізнес-ідеї у повітрі та які навички й знання стануть у нагоді початківцям.

Коли і чому ви почали створювати косметику?

Моя компанія виготовляє та продає натуральну косметику під брендом Lac Santé, що в перекладі з французької означає «озеро здоров’я». Цей проект з’явився в моєму житті випадково. На відпочинку в Криму нам з друзями презентували косметику на основі сакської грязі. Вона мені сподобалася, була дієва, але специфічно виглядала. Купити цю продукцію можна було переважно в Саках та Євпаторії. Лінійка косметичних засобів налічувала лише шість найменувань. Нас захопила ідея розвинути її та надати упаковці більш привабливого вигляду. Так народився Lac Santé, а я поринула у творчість.

Чи потрапляли ви у ситуації, коли хотілося зупинитися?

В анкеті на участь в бізнес-фестивалі для жінок ITC SheTrades, який проходив у Ліверпулі у 2018 році, було питання: «Якщо ви досі не припинили займатися цим бізнесом (проектом), що може змусити його покинути?». На мене це питання справило величезне враження. Таке питання потрібно ставити самій собі перед початком будь-якої важливої справи, щоб перевірити справжність своїх намірів й мати впевненість довести справу до кінця. Я тоді не змогла відповісти на те питання. Можливо, тому, що я сприймаю проект Lac Santé як гнучку матерію, яка трансформується під мій стан та рівень розвитку. Поки що я себе з ним ототожнюю та постійно змінюю.

Що для вас означає фраза «клієнт на все життя»?

На початку тренінгового курсу She Exports я отримала цікавий досвід. Під час знайомства тільки-но я сказала, що виробляю косметику з мінеральної грязі, одна з учасниць запитала: «Lac Santé?». Я була вражена: з’ясувалося, що вона купує нашу косметику 3 2008 року. Вона пам’ятає нашу першу упаковку, розповіла в деталях про свій досвід, дала поради. Заради цього дійсно варто працювати!

Чим особлива спільнота She Exports?

Це щось особливе. Я ніколи ще не зустрічала спільноти, в якій учасники через хвилину після знайомства починають щиро цікавитись, як тобі допомогти, буквально відразу ж стають адвокатами твого бренду. Крім того, там панує невимушена атмосфера, в якій ти вільно висловлюєшся.

Чим для вас була корисною програма She Exports?

Тренінговий курс з інноваційного підприємництва та сталого розвитку She Exports – цінні знання та плеяда менторів, які поділилися практичним досвідом та дали влучні поради. Із задоволенням перечитую всі матеріали, бо це дозволяє більш свідомо вести справи.

Питання сталого розвитку та свідомого споживання, підняті під час програми, мене зачепили досить глибоко. Ми виробляємо аплікації для компактного грязелікування в домашніх умовах. Їх застосування дозволяє зберегти час, ресурси. У них міститься раціональна кількість грязі. На жаль, ці залишки аплікації зараз потрапляють на смітник. Після навчання у мене виникло питання: як їм дати друге життя у інших сферах? Наразі ми шукаємо рішення, як можна використані аплікації утилізувати у більш дружній для природи спосіб.

Технологічні тренди змінюють бізнес-моделі, трансформують цілі галузі. Як ви це враховуєте?

Із моєю партнеркою Лорою Апасовою ми започаткували проект theNature. Це екосистема, що об’єднує екоорієнтовані компанії у різних галузях (зелений туризм, виробництво меблів, продуктів споживання тощо). Для реалізації цього проекту розробляється платформа, яку ми готуємо до запуску.

Який новий проект ви хотіли би втілили в життя?

Із групою однодумців я планую реалізувати проект із робочою назвою Beauty Сo-working. Ми хочемо створити робочий простір для жінок, які виробляють чи хочуть виробляти косметику для себе у домашніх умовах, або навіть започаткувати власну справу у цій сфері.

Я мрію про те, щоб жінки єдналися у бізнес-спільноти, ділилися ресурсами одна з одною та могли започатковувати власну справу у сфері виробництва косметики. Коли у когось виникає цікавість до мого досвіду, я із задоволенням ділюсь. Хочу масштабувати цей соціальний проект жіночого підприємництва Beauty Сo-working по всій Україні. У 2019 році мрію дати старт проекту. Для такої мети ми шукаємо партнерів і фінансування.

Поради Наталії Редько жінкам в бізнесі

1. Власна справа – це свобода, відповідальність, ризики.

2. Ніколи не знаєш, коли твоє життя зміниться. Багато ідей є навколо вас, тож будьте уважними.

3. Трансформуйте власний бізнес і бізнес партнерів у ланцюжку постачання. Створіть спільний план, аби мати позитивний вплив на людей та довкілля.

4. Знайдіть спосіб гуртувати навколо себе підприємниць, щоб ділитися досвідом і ресурсами. Саме досвід жінок в бізнесі є переконливим та корисним для початківиці.

5. Шахи, цигун, музика, вишивка хрестиком – будь-яке хобі – це час для розвитку тіла та мозку, а значить, і вашої справи.

6. Беріть участь у конкурсах, щоб виграти, і, головне, скористатися шансом для того, аби мати змогу вкласти гроші у розвиток бізнесу або пройти навчання.

7. У щільному графіку щотижня звільніть час для спонтанності, бо саме в такий момент може народитися ідея, яка стане справою вашого життя.

Інтерв’ю провела керівниця програми She Exports Аліна Севастюк. Діяльність в рамках програми She Exports відбувається за сприяння технічної допомоги уряду Канади, зокрема проекту The Expert Deployment for Governance and Economic Growth (EDGE). 

Тренінговий курс із інноваційного підприємництва та сталого розвитку в рамках програми She Exports було проведено за участі тренерів Noorderwind з Нідерландів у партнерстві з Посольством Нідерландів в Україні завдяки фінансовій підтримці агенції The Netherlands Enterprise Agency Міністерства закордонних страв Нідерландів.

Читайте також: Марія Терехова: «Інвестуйте у власний розвиток та розвиток команди, враховуючи світові тренди»