Нові дослідження Visa та Emerging Europe показали, що 88% компаній, які належать українкам, працюють всередині країни. Жінки виявляють великий інтерес до цифрового маркетингу та соціальних мереж і бажають розширити свій бізнес на міжнародному рівні.
Дослідження проведено організацією Emerging Europe в рамках кампанії She’s Next Empowered by Visa.
Компанія Visa опублікувала результати дослідження жіночого лідерства та підприємництва в Східній та Південно-Східній Європі, Центральній Азії та на Кавказі, яке було проведено у 2022 році.
Читайте також: Як не відкладати повноцінне буття на потім: 16 лайфхаків щасливого життя від Маргарити Січкар
За результатами опитування 2000 власниць бізнесів або самозайнятих жінок в 11 країнах (у тому числі в Україні), можна скласти детальний портрет середньостатистичної підприємниці регіону, надаючи зацікавленим особам можливість зрозуміти труднощі та проблеми, з якими стикаються жінки, будуючи кар’єру.
Читайте також: Більшість українців не будують плани на майбутнє — дослідження
Загалом більшість бізнесів (84%), що належать жінкам, у Східній та Південно-Східній Європі, Центральній Азії та на Кавказі пропонують товари та послуги тільки в межах своїх держав (в Україні – 88%), але всі підприємниці зацікавлені вести бізнес за кордоном.
Сектори, в яких працюють жіночі бізнеси:
- краса та здоров’я (17%),
- роздрібна торгівля (12%),
- сільське господарство та продовольство (12%),
- освіта (8%),
- піар та маркетинг (7%).
Читайте також: Названі українські фільми, які отримали нагороди на Берлінале
Дві третини підприємниць не залучають зовнішнє фінансування, а три чверті не мають найманих працівників. Близько 35% бізнесів, що належать жінкам, у регіоні були засновані з капіталом менш ніж 1000 доларів США. Лише кожна десята підприємниця має понад 5 співробітників.
Читайте також: Українці у Польщі почали активніше вивчати польську мову
Також результати дослідження показали, що:
- українські жінки прагнуть професійної та фінансової незалежності (41%);
- підприємниці в Україні найбільше стурбовані тим, що бізнес не лишить їм часу на відпочинок (29%), на другому місці — страх провалу (26%);
- найбільшою проблемою для жінок під час відкриття та ведення бізнесу в їхній країні є висока конкуренція (58%), тоді як несприятливі умови ведення бізнесу або проблеми із залученням капіталу на собі відчувають лише 37% та 21% відповідно;
- в Україні найпопулярніші навички виглядають так: на перших місцях стратегії отримання додаткового фінансування (47%), цифровий маркетинг та ведення соціальних мереж (38%) та електронна комерція (27%);
- в Україні платять співробітникам та постачальникам готівкою лише 39%, а оплаті карткою віддають перевагу 42%.
