Ануш Товмасян: які я бачу тренди як підприємець та соулмейт бʼюті-бізнесу?

11.10.2023

Ануш Товмасян, власниця мережі офлайн-магазинів ISEI

За останні роки б’юті-тренди стали чіткішими, їх розвиток залишається на шляху удосконалення. Однак вплив трендів на споживчі вподобання не такий сильний, якщо не йдеться про конкретні потреби. Наприклад, тренд на натуральність. Купуючи такий продукт, споживач не платитиме зверх, якщо він не відповідає його потребам у догляді за шкірою чи волоссям. Водночас виробники дедалі частіше створюють природні продукти, наслідуючи тренди ринку. Що з’явилося перше, тренд чи попит, важко визначити. Проте продукція та її зміст прогресують під впливом трендів, що залишаються актуальними. Зміни у продукції відбуваються поступово, що пов’язано з виробничими і логістичними процесами, але навіть високопопулярні та ефективні продукти років 5 тому перестають приваблювати споживачів, якщо вони не змінюються або не включають нові трендові елементи. На додаток вони можуть стати антикваріатом на полицях і цікавити тільки консервативного клієнта, тоді як для залучення нових клієнтів необхідні свіжі ідеї та тренди. Нижчезгадані тренди впливають як на те, які бренди виробляються все більше і зʼявляються на профільних виставках, так і на те, як косметичні мережі будують свою асортиментну матрицю, дизайн своїх магазинів і  концепт самого бренда ритейлера.

  •  Ingredient first approach

В ISEI практикуємо цей тренд вже не один рік, відколи визначили наше позиціювання. Продукція поділяється на сектори за інгредієнтами та основними характеристиками. Одночасно з цим з’являються лінійки брендів, які зосереджуються на певних інгредієнтах або ключових компонентах, наприклад, колаген, різні кислоти або пептиди, що набувають популярності останні роки. Цей підхід відображається на пакуванні та рекомендаціях виробників, а також у консультаціях косметологів та навіть наших продавців у магазинах. Тоді як раніше замість хімічних елементів ви могли побачити умовну “троянду для глибокого зволоження для шкіри 40+”. 

Протягом останніх п’яти років ми зосереджуємося на розробці асортименту та консультуємо наших клієнтів, використовуючи інгредієнт як центральний пункт.

  • Transparency бренда

Сьогодні важливо, хто стоїть за брендом, його філософія та існування поза прилавками магазинів. Багато косметичних брендів популярні завдяки партнерствам з інфлюєнсерами, косметологами та іншими фахівцями. Власники цих брендів виступають як експерти з 10-30 літнім досвідом, підсилюючи цей образ своєю успішністю. Їхні історії про дослідницьку роботу у галузі хімії та відданість догляду за шкірою також  посилюють  цей ефект. 

Такий підхід відображається у брендах умовного американського OleHenriksen або у випадку брендів, заснованих блогерами, що знайшли свою нішу в косметичних засобах. Це підкреслює, що історії навколо бренда суттєво впливають на його успіх. У концепції transparency важлива відкритість бренда для споживачів, що стає сильним маркетинговим інструментом. Цей тренд стає популярним, оскільки усіх цікавить, як бренд створений, хто його заснував, яка його історія. Бренди, які поділяють ці історії зі споживачами, здобувають великий успіх та популярність.

  • Transparency продукції бренда

Прозорість бренда також проявляється у відкритому спілкуванні про інгредієнти, склади та процеси виробництва. Це включає інформацію про виробництво, тестування та стандарти. Деякі бренди навіть залучають клієнтів до створення продукції через голосування за варіанти продуктів. Такий підхід також допомагає включити споживачів у дослідницький процес і збирати фідбек. Тільки після того, як продукт отримає позитивний фідбек від споживачів, бренд вирішує його виготовити. Ця взаємодія створює спільноту інтересів, підсилюючи прозорість та сприяючи успіху бренда на ринку.

  • Персоналізований досвід 

Один із важливих трендів у сфері краси. Цей підхід про виробництво продуктів та індивідуальних рішень, які вирішують конкретні проблеми конкретної ЦА із максимальним задоволенням потреб клієнтів. Важлива  частина — взаємодія з клієнтами через консультації з експертами та заповнення анкет про особисті проблеми та потреби. Важлива складова — є засоби та рішення, спрямовані на полегшення життя споживачів в онлайн- та офлайн-середовищі. Це можуть бути різноманітні гаджети, застосунки або інструменти, які допомагають розв’язувати питання з вибором продуктів, перевіркою сумісності косметики з типом шкіри чи навіть визначення оптимального кольору помади через віртуальну спробу. 

Такий підхід підсилює індивідуальний спосіб спілкування зі споживачами та надає можливість відповідати їхнім унікальним запитам. Загалом персоналізація підкреслює те, як споживачі стають активними учасниками процесу вибору та розроблення продуктів, спільно з брендами розробляючи інновації, які найкращим чином відповідають їхнім потребам і прагненням.

  • Well Being Basic

Сутність цього тренду полягає в тому, що краса стає не лише частиною емоційного задоволення, а й важливою складовою для самовираження. Зростає популярність догляду за собою, як певного ритуалу, спрямованого на підтримку самопочуття та гарного вигляду. Соціальні мережі сприяють поширенню ідеї про особистий догляд як розважальну форму дозвілля, де можна відчути задоволення від різних процедур, таких як використання масок з келихом винна у ванній зі свічками тощо. 

Clean Product 

Ця концепція сприймається як розширена версія ідеї натуральності та органічності. Clean Product акцентує на безпеці та натуральності продуктів, що підкреслюється спеціальною сертифікацією. Тут важливо, що продукти не лише природні, але й ефективні, завдяки використанню високотехнологічних інгредієнтів, які не шкодять ані шкірі, ані довкіллю. 

І хоча тренди у косметичній індустрії неодноразово змінюються, основні тенденції, як-от підкреслення краси через догляд за собою та попит на безпечну і ефективну косметику, залишаються актуальними вже кілька років і, впевнена, будуть прогресувати вглиб індустрії.