Хочу стати сценаристом. Що для цього потрібно? 8 порад від фахівця

WOMO у партнерстві з Українською Кіношколою продовжує серію матеріалів із порадами від українських кінопрофесіоналів для тих, хто хоче працювати в кіно, але не знає, з чого почати. Поради будуть цінними, зокрема, для підлітків, які визначаються зі своїми майбутніми професіями. А також для тих, хто хоче змінити сферу діяльності або навчитися чомусь новому. 

Сьогодні рекомендаціями про те, що потрібно, аби освоїти професію сценариста, ділиться куратор сценарної річної програми Української Кіношколи Ярослав Войцешек – сценарист анімаційних фільмів «Викрадена принцеса» та «Мавка. Лісова пісня», повнометражних картин «Пульс», «Захар Беркут», «Сторожова застава» та інших. 

Ярослав Войцешек, сценарист

Ярослав Войцешек, сценарист

  1. Шлях сценариста завжди починається з бажання вчитися. Здавалось би, написати сценарій – що тут важкого? Насправді ж потрібно багато навичок, розуміння кінопроцесів і, звичайно, таланту та постійного вдосконалення. 
  2. Важливо спілкуватися з “граючими тренерами” – сценаристи, які працюють безпосередньо в кіноіндустрії, завжди можуть розкрити багато інсайтів, ознайомити з реаліями і дати корисні поради. Ви завжди маєте отримувати зворотний зв’язок від професіоналів. 
  3. Як і будь-яке мистецтво, сценарна справа вкладається в просту формулу: 10% таланту і 90% працелюбності. Навіть якщо ви дуже талановитий, але не хочете працювати, змінювати, переписувати, трансформувати свою історію – з вами не будуть працювати. 
  4. Сценарист повинен мати гарну уяву. Разом з тим навіть якщо на папері у вас триває максимальний політ фантазії – на екрані все може виглядати інакше, і про це потрібно завжди пам’ятати. Чим менша різниця між фільмом, який сценарист бачить у своїй уяві, та реальністю – тим краще. 
  5. Для сценариста важлива стресостійкість і хороші нерви, адже робота над сценарієм – це тривалий процес, і іноді сценарій потрібно переписувати багато разів. 
  6. Важливою є теорія та велика база переглянутих фільмів. Це та основа, на якій ви можете творити власну історію. 
  7. Працюючи над сценарієм, вам потрібно мислити саме сценарними нормами, сценарним розміром, бачити в кожній історії причинно-наслідковий зв’язок, розуміти мотивації героїв і т.д. Це складно, але цьому можна навчитись. 
  8. В індустрії є постійний попит на талановитих людей, здатних швидко та якісно писати різні історії. Професійний сценарист повинен бути універсальним і вміти працювати з різними жанрами. Наприклад, мені більше подобається фантастика, але при цьому я без проблем працюю з анімацією. Важливо бути гнучким і не прив’язуватись до одного жанру. 

Для довідки: 

Українська Кіношкола – провідна українська кіношкола, яка виховує нове покоління українських кінопрофесіоналів. Тут студенти здобувають якісну кіноосвіту, навчаючись у провідних фахівців української та міжнародної кіноіндустрії.