Вправи для розвитку уяви дітей: поради від психологині

Уява – унікальна здатність людини

Саме уява дала людству комфорт та затишок, цивілізацію. Головна функція уяви полягає у створенні чогось нового: образів, ідей, думок, предметів. Рівень розвитку уяви може показати, наскільки унікально може мислити людина.

Світлана Кривошеєва, психологиня у дитячому садку МрійДій

Ігри, творчі завдання, малювання, конструювання, читання та інші види діяльності сприяють розвитку творчого мислення та уяви дитини, дозволяючи їй експериментувати та виражати власні ідеї.

А ще, уява є передумовою до народження мрії. І навпаки — здатність мріяти допомагає краще уявляти. Тому для дитини важливо створити середовище, умови, де вона зможе сміливо мріяти, фантазувати, отримувати підтримку від дорослих. Це все дозволяє уяві дозрівати гармонійно.

Комплексний підхід до розвитку уяви дитини визначає основу для її майбутнього розвитку як творчої особистості та тієї, яка вміє вільно мислити. Наприклад, у нашому садочку ми створюємо мрійдійне середовище, яке сприяє формуванню світогляду. Діти досліджують світ через гру, не обмежуючи свою фантазію. А дитячі мрії завжди знаходять підтримку у дорослих.

Що можуть використовувати для розвитку дитячої уяви батьки?

Декілька вправ, які ми виконуємо у садку:

Фантастична тварина. Запропонуйте дитині намалювати тварину, якої у природі немає. Як варіант: незвичайний казковий будиночок, найдобрішу на світі чарівницю.

Уяви собі. Пограйте з дитиною: «Уявімо, що було б, якби зараз полився дощ із льодяників? А якби миші говорили? А якби у людей було 4 руки?»

Хмаринки. Хмаринки дають простір для фантазії. На що вони схожі? Вони бувають схожі на все! А ще вони рухаються небом, наздоганяючи один одного і постійно змінюючи свою форму.

Домалюй малюнок. Намалювавши закарлючку на папері, запропонуйте дитині завершити картинку. Покажіть, як це робиться на особистому прикладі: півколо може перетворитися на грибок, дві паралельні лінії — на автомобіль тощо.

Вигадуємо історії. Роздуми над продовженням сюжету (за допомогою батьків) можуть перерости у нові казки та історії. Нову історію можна складати в будь-який час і будь-де: на прогулянці, по дорозі в дитячий садок, біля кабінету педіатра, в автобусі. А прообразами нових персонажів можуть стати будь-які предмети, що попадуться на очі.

Реклама. Спробуйте разом із дитиною придумати свою рекламу. Це може бути, наприклад, казкова реклама. Начебто в якійсь чарівній країні є магазин, де продають різні чудові предмети. Визначте, що ви рекламуватимете. Для кого та для чого може бути призначений даний товар. Чи це буде рекламний малюнок або інформація, що передається по казковому радіо.

Гномик. Запропонуйте дитині: «Уяви, що у нас на люстрі сидить маленький бешкетний гномик. Розкажи, що він бачить зверху?

На що схоже? Поставте плями (клякси) на папері, використовуючи нитки, подушечки пальців, долоньки. Подивіться на плями з різних боків та запропонуйте дитині придумати, на що схожі контури клякс.

Спонукаючи дітей до роздумів та розмов, дорослі ст’ворюють фундамент для мрій, уяви та прагнень.