Створити команду мрії: 8 правил адаптивності від Netfiix

Більшість компаній діють відповідно до набору правил: обов’язкові дні відпустки, чіткі стандарти відряджень, встановлені робочі години, річні цілі. Але що відбувається, коли компанія починає менше контролювати своїх співробітників і більше довіряти?

Патті Маккорд, ексдиректор з персоналу Netflix

Є багато речей, які ми називаємо найкращою практикою, але вона не є такою. Звідки ми знаємо, що краще? Цього ніхто не вимірює. Насправді «найкраща практика» зазвичай означає копіювання того, що роблять інші. Наш світ постійно змінюється і розвивається. Ось кілька уроків від Netfiix, які допоможуть вам пристосуватися до мінливої реальності. 

Ваші співробітники — дорослі

Ми створили так багато профілів посад, процедур і керівництв, щоб наші співробітники знали своє місце, що тепер маємо справу з системами, які ставляться до людей як до дітей. Але вони не діти. Щодня на роботу приходять дорослі люди. У них є рахунки за житло, зобов’язання, вони члени суспільства, вони хочуть змінити світ на краще. І якщо відштовхуватися від того, що кожен прагне працювати максимально добре, результат вас здивує. 

Завдання менеджменту не контролювати людей, а створювати чудові команди

Якщо менеджер створив чудову команду, перше що падає в очі — прекрасно виконана робота і висока оцінка клієнтів. Це дійсно важливі показники. Не показники: «Ти вчасно приходиш на роботу?», «Ти взяв відпустку?», «Ти дотримувався правил?», «Ти питав дозволу?».

Ми дуже старалися зберегти в Netflix людей з чудовими навичками і потрібним нам досвідом.

Люди хочуть робити те, у чому є сенс

Зробивши це, вони повинні мати можливість рухатися далі. Кар’єра — це подорож. Ніхто не захоче займатися одним і тим самим протягом 60 років. Тож утримувати співробітників, просто щоб їх утримувати, шкідливо і для керівників, і для співробітників. Замість цього можна створювати компанії, які приємно мати в послужному списку. І кожен, хто вас залишає, стає амбасадором не тільки вашого продукту, а й вас самих, і того, як ви працюєте. І коли ентузіазм від цього поширюється світом, усі наші компанії стають кращими. 

Кожна людина в компанії має розуміти бізнес

Виходячи з того, що у нас працюють розумні дорослі люди, головне, чого потрібно навчити їх, це того, як влаштований наш бізнес. Спостерігаючи за прогресивними компаніями, що швидко розвиваються, можна побачити, яких високих результатів вони досягають зі спритністю і швидкістю завдяки спільній роботі. Найкраще, що можна зробити, — постійно пояснювати одне одному, чим займаємося, на що звертаємо увагу, що вимірюємо, що вважаємо якісним, щоб усі прагнули єдиного результату. 

Кожен співробітник компанії має вміти сприймати правду

Знаєте, чому люди кажуть, що важко давати зворотний зв’язок? Вони в цьому не вправляються. Людина може почути що завгодно, якщо це правда. Тому давайте переосмислимо словосполучення «зворотний зв’язок» і сприйматимемо його просто як правду про те, що людина робить правильно і що вона робить неправильно в той момент, коли вона це робить. Те, що ти зробив, — круто! Саме те, що потрібно! Іди й зроби це ще раз. І люди зроблять це знову, сьогодні, ще не раз. 

Саме тому я кажу, що утримання співробітників — не найкращий показник для оцінювання ваших успіхів у тімбілдингу або у створенні чудової культури. Показником має бути не просто кількість збережених людей, а те, скільки у вас чудових людей з потрібними вам навичками й досвідом. Скільки таких ви змогли зберегти? Скільки нових людей із потрібними навичками та досвідом ви залучаєте?

Робота компанії не може суперечити її цінностям

Не так давно я розмовляла з гендиректором однієї компанії. Йому було нелегко, бо компанія мала проблеми. Це була людина, яка, як я помітила, не приходила на жодну зустріч вчасно. Ніколи. Якщо ви частина команди лідерів, то щоб відстоювати свої цінності, найголовніше — самому їх розділяти. Люди не можуть робити те, чого самі не бачили. Ми кажемо: «Так, ми тут за рівність», а потім гордо б’ємо себе в груди, бо досягли 30% представництва жінок у складі керівництва. Але це не рівність, це 30%. 

Усі ідеї стартапів дурні

Я багато працюю зі стартапами, і мої друзі з великих компаній часто сміються над ними, кажучи: «Які дурні в них ідеї». Ви не повірите: всі ідеї стартапів спочатку здаються дурними. Якби вони були розумними, хтось інший уже їх реалізовував би. 

Якщо ваші співробітники — дорослі люди, які ставлять компанію на перше місце, річний бонус не змусить їх працювати старанніше або організованіше.

Будь-яка компанія має бути рада змінам

Остерігайтеся ностальгії. Якщо ви ловите себе на тому, що говорите «Пам’ятаєш, як було раніше?», я хочу, щоб ви змінили свій підхід і сказали: «Уяви, як буде». Якби в мене була компанія мрії, я б увійшла у двері й сказала: «Усе змінилося, ставки зроблено. Ми щосили бігли вправо, а тепер різко візьмемо вліво». І всі б вигукнули: «Так!» Це приголомшливий світ, і він постійно змінюється. Що швидше ми стаємо частиною цих змін, то цікавіше нам жити.

Джерело: ted.com