Як будувати рутину своїх робочих буднів, щоб залишатись бʼюті мейт і бізнесвумен водночас

Ануш Товмасян, власниця мережі офлайн магазинів ISEI, розповіла читачам WoMo як зберігати баланс між особистим життям та кар'єрою, а також поділилася власними правилами гармонійного життя

Помічали, як люди однієї професії схожі один на одного? Я це колись підмітила і знайшла кілька підтверджень. 

Ось, наприклад, рієлтори. Досвідчені фахівці цієї сфери розмовляють та продають майже однаково — фрази, міміка, тональність. Або лікарі — здається, що вони усі холодні, тому що навчені спокійно реагувати на хвороби. Наприклад, зашивати дитині ранку на обличчі. На це не можна дивитися без сліз, а лікар зашиває, немов панчохи. 

Так і я колись зрозуміла, що більшість успішних бізнес-жінок часто виглядають як залізні леді. І як не стати “залізною”, коли потрібно брати таку відповідальність на себе? 

Чого лише вартує одне звільнення людини. Кожен другий керівник намагається завдання звільнення людини на когось перекласти, адже емоційно складно. Або уникнути нервування, коли керуєш великими грошовими переказами і тонеш в очікуванні переказу коштів на рахунок. 

Щоб не зламатись, треба вимикати емоції. У певний момент я відчула це на собі. І зрозуміла, що у власних мріях ніколи не уявляла себе залізною леді, яка все “порішає”. Хоча насправді це досить приємна роль, яка затягує. 

Класно ж, коли в тебе все виходить і ти відчуваєш в собі сили вирішувати складні питання. Та ще й не кожний чоловік може у цьому з тобою зрівнятись. Звичайно, оточення захоплюється твоїми перемогами. І наврочує тобі майбутнє великого лідера чогось теж великого. Як же відмовитися від такої перспективи?

Та що робити, якщо ти хочеш займатись бізнесом, але образ Маргарет Тетчер точно не твій і не про те ти мрієш?

Я раджу тримати руку на пульсі та відчувати, де завершуються власні мрії і починаються мрії інших людей щодо тебе. Як це перевірити? Заплющте очі перед сном і помрійте: від якої мрії стає тепло на серці і з’являється усмішка?

Особисто у мене точка неповернення відбулась, коли я побачила відео у соцмережах якогось блогера або може й просто дівчини. Вона йшла повільно по полю у сукні, на фоні грала красива мелодія і вона була щаслива. Памʼятаю, ще тоді подумала: «Ну звісно, у тебе ж немає стільки справ, як у мене. Коли мені цим займатись?» 

Наступний епізод був, коли побачила шоу на телебаченні: акторку попросили відповідати на жартівливі запитання, і вона так від душі почала сміятись. Голосно, як дитина. Це був 2021 рік. І я зрозуміла, що так давно не сміялась ось так голосно, радісно, таким сміхом, який заражає інших сміятись разом із тобою.

Що мені заважало? Було дуже багато клопоту, треба було стільки всього встигати і робити, що просто не було часу сміятись чи веселитись. А хто все це на мене повісив, ці клопоти? Звісно, що я сама. Тому що був поламаний індикатор під назвою — все, я хочу відпочити.

Фото: Роман Єременко

Після цього я почала багато що змінювати. Спочатку здавалось, що це неможливо. Без мене ж ніяк. Але бажання щось змінити виявилось набагато сильнішим. Тому через не можу почала робити щось не так, як раніше.

Перше, що я зробила — поставила собі запитання: яка роль бізнесу в моєму житті? Тут у кожного може бути і своя історія, і своя відповідь. 

Після відповіді на це запитання створила правила, за якими живу. Рекомендую їх як собі.

  1. Постійно ставити собі запитання: чого я хочу? Успішний успіх чи те, від чого мені добре? Повірте, коли ви вмієте багато працювати та ще й маєте азарт до нових досягнень та успіхів, це класний мотиватор, аби не зупинятись. Але варто усвідомлено обирати, від чого вам добре і звірювати годинник, чи достатньо витрачається часу на те, від чого вам добре. 
  2. Обмежуйте кількість робочих зустрічей, але додайте максимальну продуктивність під час них. За Джобсом: треба не багато працювати, а якісно. Витискуйте максимум з того часу, який виділяєте на роботу. І якщо є питання, які можна вирішити без вас, то дозволяйте їх вирішити без вас. 
  3. Контролюйте час, який витрачаєте на роботу. Я не вірю, що робота починається о 9-й і завершується о 18-й, якщо ти підприємиця. Але контроль часу завжди важливий, особливо у тому, на що він іде.
  4. Комбінування роботи та хобі. Наприклад, відеозйомка може бути водночас хобі та роботою у форматі інтервʼю, відвідування профільної виставки чи тестування нових продуктів. Корисно, цікаво та приємно водночас.
  5. Постійно посилюйте команду, замість того щоб виконувати все самій.
  6. Дозволяйте собі нічого не робити, якщо цього не хочеться, та вчіться не відчувати за це провину.
  7. Фізична активність повинна дорівнювати мисленнєвій, тому контролюйте цей баланс. У чому саме варто більше контролювати вже другорядне запитання та залежить від цілей, головне — задоволення. Це може бути і зал, аби повернути форму, і прогулянка, аби просто провітрити голову, і танці, аби зарядитись енергією.
  8. І, напевно, чи не найважливіший момент — сигнали нашого тіла. Постійні хвороби, поганий настрій, або якщо усе не за планом бодай один день, то варто зупинитись і поставити собі запитання: а як давно я робила те, від чого мені добре?

То ж чи може успішна жінка у бізнесі залишатися бʼюті мейт і не стати залізною леді, обираючи баланс між роботою та особистим життям? Однозначно так, якщо слухає себе, ставить собі правильні запитання про власні цілі та бажання та розрізняє власні очікування від очікувань інших. Створювати правила для життя, відчувати радість від щоденного і дозволяти собі слухати власний голос — та сама радість на власному шляху, що дозволяє бути вірною собі й отримувати від життя додаткові дивіденти.