4 поради для ефективних менеджерів від віцепрезидентки Ciklum

Знаєте, які слайди потрібні, щоб презентувати себе, успішний кейс або виступити перед аудиторією?

Сучасні бізнес-реалії вимагають від менеджерів усіх рівнів постійного розвитку та розширення компетенцій. Від вміння презентувати результати команди до ухвалення важливих рішень – керівники мають ефективно використовувати увесь спектр навичок у повсякденній роботі. Як досягти у цьому високих результатів? Ольга Куракса, Vice President Europe, Emerging Clients у Ciklum, ділиться порадами для управлінців.

Не нехтуйте самопрезентацією

Знаєте, які слайди потрібні, щоб презентувати себе, успішний кейс або виступити перед аудиторією? Відповідь – ніякі.

Немає жодної необхідності в презентаціях, анімаціях, стовпчиках і мемах. Якщо вам нічого сказати, то жодні слайди не допоможуть. Натомість ви стикаєтеся із ризиком, що слайди будуть неправильно клікатися, зум зависатиме, а ви нервуватимете.

Хочете справити враження? Розповідайте!
Декілька важливих рекомендацій:

  • Підготуйте 2-3 історії, які можна розказати аудиторії. Вони обовʼязково мають бути правдиві та стосуватися вас або інтегруватися з історіями інших людей.
  • Діліться цифрами. Бажано звертати увагу на ті показники, які слухачам буде легко запамʼятати.
  • Додавайте до розповідей особистий контекст. Не бійтеся говорити про помилки та складнощі, “успішним успіхом” вже нікого не здивуєш.

І головне: тримайтеся впевнено і ніколи не вибачайся, якщо щось пішло не так, і аудиторія вважатиме, що все йде за сценарієм.

Дзеркало даних

Рішення у бізнесі – це не завжди вибір найоптимальнішого кроку. Іноді – це просто вибір, який потрібно зробити. Застрягати в нескінченний аналітичній стадії в високодинамічному бізнес-середовищі – це одразу поразка. 80% “правильних” рішень, які я ухвалювала в житті, ґрунтувалися на доступних на той момент даних і на моєму суб’єктивному виборі. При цьому саме вибір найчастіше ставав вирішальним, адже його неможливо спростувати. Інші 20% зазвичай були не вибором, а тиском зовнішніх обставин, що теж нормально.

Дані та аналітика – це основа для розуміння реальності і усвідомленого вибору. Однак їх варто сприймати скоріше як дзеркало: дані показують нам, де є наш бізнес і команда, але не завжди вказують правильний шлях.

За відсутності даних у вас по суті немає нічого: ні проблем, ні прибутку, ні зростання. Вимірюйте все, що можливо, шукайте тренди, аналізуйте моделі та співвідношення. Головне – не дозволяйте аналізу паралізувати ваші дії.

Якщо ви не розумієте, на що саме вказує аналітика, то краще поспілкуватися з клієнтами чи випити чаю з партнерами. Це принесе більше користі та інсайтів, ніж суперечливі дані.

Кілька рекомендацій стосовно роботи з даними:

  • Якщо ви не можете щось порахувати – цього не існує, і контролювати його теж не можна.
  • Якщо ви не розумієте продуктивність та тренди своєї операційної діяльності – це не діяльність, а погано керований хаос.
  • Якщо ви не можете щось зробити в Excel/Sheets – вас не врятує автоматизація.

Запорука успішної аналітики – таланти, які можуть не лише рахувати, а й робити правильні висновки. Зі 100 людей, які приходили на інтерв’ю на роль аналітика до мене в команду, лише 10% мали талант, здатний заощадити бізнесу гроші. Починайте пошук з аудиторів та аналітиків, які мають досвід роботи у “великій четвірці”. І цінуйте їх зусилля.

Ольга Куракса, Vice President Europe, Emerging Clients у Ciklum

Рубрика “Шеф, все пропало!”

Навіть не пригадаю, скільки разів я чула, що все пропало і більше нічого зробити не можна. Іноді таке дійсно трапляється, але це ситуації на кшталт “чорного лебедя” або ж просто випадки, коли команда втрачає контроль над процесами.

А найчастіше вся справа у “кнопці”…

Ця історія трапилася під час рекрутингового буму, коли деякі девелопери, знаючи, що ринок і надалі ростиме, могли дозволити собі неочікувано зникнути з радарів, піти у тривалу відпустку і так і не повернутися на зв’язок.

Ми запустили промо-кампанію для вакансій за досить популярним стеком і отримали всього 5% від звичної кількості відгуків. Почали розбиратися: говорили з командами HR та Employer Branding, дізнавалися про можливі причини низьких показників у керівників Recruiting та Engineering, пробували розробити стратегію залучення та більш потужно розказати про проєкт, який, до слова, був дуже цікавим.

І тут хтось підходить до мене і каже:

— Шеф, а це та кнопка?…

Німа пауза.

Виявилося, що кнопка “Apply” у формі заявок дала збій: вона працювала лише у перший день після запуску кампанії. Далі щось пішло не за планом, і потенційні кандидати просто не могли надсилати резюме.

Тут у мене є три поради від шефа для інших шефів:

  • Шукайте найпростішу відповідь. Мій досвід свідчить, що у більшості випадків не треба нічого ускладнювати. Вся проблема в умовній “кнопці”.
  • Питайте тих, хто НЕ несе відповідальність за результат. Вони не бояться перевіряти нові гіпотези, ризикувати і давати вам чесний зворотний зв’язок.
  • Не метушіться. Це НІКОЛИ не доводить до добра.

Відсікайте непотрібне

 Із ростом бізнесу процеси мають тенденцію ускладнюватися, задачі – множитися, активності – розсинхронізовуватися. Іноді я користуюся дієвим методом перевірки процесів, який можна лаконічно описати так: “відключимо та побачимо, хто закричить”.

Стосується цей тест в основному однотипних операцій, які зустрічаються, наприклад, в бухгалтерії, HR або ІТ Operations, коли команда довго та наполегливо відпрацьовує послідовність задач, призначених щось або когось контролювати. Наприклад, ви можете тричі на місяць надсилати всім директорам звітність чи аналітику, після HR-інтервʼю віддавати СV на перевірку Центру компетенцій, або ж примушувати співробітників надавати вам email-підтвердження, що їхній проєктний менеджер дає згоду на відпустку.

Якщо:

  • ви запитуєте виконавця і він не може точно пояснити, для чого він виконує певні дії;
  • на розсилку ніколи не приходять уточнювальні запитання;
  • ніхто не знає, коли і для чого було впроваджено процес;
  • вам відповідають: “Ми завжди це робили і все було добре”;
  • немає аналізу ефективності…

…тоді ви можете сміливо відмовлятися від процесу та дивитися, хто “закричить”. У 80% випадків – ніхто.

Директори можуть не встигати читати вашу звітність. А поки вони її не читають, вона втрачає актуальність, і її треба робити знову.

Той же підхід можна застосувати і до додаткової перевірки СV Центром компетенцій. Якщо знехтувати цим етапом, то ваша конверсія після співбесід із HR не погіршиться, бо виявиться, що Центри відхиляють менш як 5% резюме від усіх опрацьованих.

Більшість людей не намагаються зловживати відпустками та бере їх тільки після погодження з менеджером. А помилки, які стаються у рідкісних випадках, можна легко виправити.

Як висновок, я рекомендую озирнутися та визначити, де у вашій діяльності зустрічаються такі неефективні процеси і як можна їх уникати.

Так ви щонайменше зекономите час, а в найкращому випадку – почнете робити те, що дійсно цінне для бізнесу. Це стосується, до речі, не лише професійного життя, але й особистого.

Пам’ятайте: тільки ефективні менеджери можуть будувати ефективні команди.

Успіхів вам у цьому!