Українські мотиви у весняних колекціях: одяг, аксесуари, посуд

Продовжуємо тему українських брендів та їх нових колекцій.

18.04.2024

Сьогодні розглянемо весняні дропи та колекції українських брендів, які просякнуті етнічними мотивами. В цій добірці ви знайте близьке серцю та рідне нашим пращурам. і відповідно нам.

Ми підібрали найяскравіші колекції українських брендів, в яких є частина української культури та символіки, в цій добірці представлені сукні, сорочки, куртки, ювелірні прикраси, хустки, весільне вбрання, комірці, худі, вази тощо.

Читайте також: Червоний — тренд модниць цієї весни: що пропонують українські бренди

ТОП-15 вітчизняних брендів, які випустили колекції з українськими мотивами 

FAINA 

Засновниця бренду FAINA Вікторія Якуша рефлексує на тему культурної спадщини, усвідомлюючи небезпеку її фізичної втрати — зараз велика кількість свідчень життя європейських народів на території України знаходяться на землях, котрі захопила й контролює Росія. Вирушаючи вглиб історії, Вікторія Якуша віднаходить й переосмислює ціннісні речі у колекції SKARB. Присвячена німим свідченням часу, SKARB утверджує тяглість та глибинність історії. Наприклад, форма ваз віддає шану діадемі Гунів, які колись населяли територію України. Кавовий столик відсилає до чайок, якими користались козаки задля пересування річками. Сила й козацька сміливість, вважають у бренді, живе у кожному українцеві.

Poustovit

Роздивляюсь нову колекцію Лілії Пустовіт і розумію, чому її вважають матріархом української модної індустрії. Дизайнерка ЛіліяПустовіт віртуозно поєднує класику та романтизм, естетику 1970-х та етно-мотиви, зберігаючи при цьому коди свого іменного бренду. Вона використовує буржуазні жакарди з квітковими мотивами, декоративні вставки у модній цього сезону техніці кроше, крупнокаліберні лелітки, що нагадують луску казкових русалок, а також шовк з авторським принтом з київськими каштанами.

Milla Nova

Бренд Milla Nova представив колекцію «Inherited», інспіровану українським традиційним весільним вбранням. Креативна команда бренду Milla Nova у своїй новій колекції відтворила форми, орнаменти та техніки традиційного весільного образу, але у білому кольорі. Вся вишивка в колекції виконана вручну. Орнаменти натхненні багатими традиціями борщівської та бойківської вишивки. Колекція містить аксесуари у техніці бісероплетіння. У тому числі лемківську кризу — традиційне намисто з бісеру. Важливе значення в українських весільних обрядах мав вінок. Команда Milla Nova створила репліку старовинного вінка, який виготовлявся з воску та паперу.

DELEGAN

Особливим акцентом цієї колекції є унікальний орнамент, створений за дизайном Оксани Делеган, який можна побачити на плахтах, котрі стали бестселерами бренду. До колекції увійшли нові позиції: шорти, сорочки та топи з шовку, А-силуетна туніка та прозорі сукні, спідниці з унікальним орнаментом, жакет з акцентною брошкою та штани з високою посадкою.

«Ми в постійному пошуку стародавніх технік, котрі трансформуємо та адаптуємо до сучасності. Так і ця колекція не є виключенням і показує нашу любов до деталей та майстерності. Ми віримо, що в кожному шві, в кожній стрічці, в кожному дотику руки майстринь простежується неповторна ідентичність та душа бренду», — наголошує дизайнерка Оксана Делеган.

DUGA

Весняною колекцією, що отримала назву «Разом», бренд DUGA закріплює за собою нове позиціонування та обʼєднує два бренди, якими займалася засновниця Анастасія Бурма. У колекції представлені вже знакові для бренду коміри з ручною вибійкою в різних кольорах, лляні жилети та плахти, сукні з натуральних тканин, сорочки, палаццо, спідниці-трансформери, прозорі топи. Основою колекції стала лляна тканина, як натуральна, так і з домішками віскози або бавовни. Елементами вибійки в цій капсулі стали квіти, які занесені до Червоної Книги України.

ZARINA

Джамала стала обличчям нової колекції SKIFIA від українського Ювелірного Дому ZARINA. Основою колекції стало характерне для скіфської естетики поєднання золота та коштовних каменів, серед яких діаманти, смарагди, сапфіри, рубіни, гранати та цитрини. SKIFIA занурює нас у захоплюючу подорож у часі — до скіфської культури, що панувала на українських теренах, зокрема в Криму, багато віків тому.

«Нашим прабабусям часто не залишали змоги передати наступним поколінням найцінніші скарби. Їм доводилось продавати або віддавати свої прикраси, щоб вижити. Тому створювати колекції, які формуватимуть спадщину для майбутніх поколінь — одна з головних місій ZARINA», — каже СЕО бренду Заріна Нетовкіна.

THE PARTS

Листи металу, труби й бурхливі хвилі — нова колекція бренду екстраординарних ювелірних прикрас YUVAL’ STUDIOS натхненна містом, назва якого асоціюється з контрастністю характеру й символічною стійкістю. Мова про Маріуполь — це рідне для співзасновників марки, викуване зі сталі та бетону, місто. Новопрезентована колекція бренду THE PARTS акумулює в собі прикраси, що за формою схожі до елементів металургійної промисловості. Чітка геометрія, втілена у жовтому та білому золоті, досліджує зовнішні сегменти, що оточують нас щодня й впливають на вибудовування ідентичності. Команда YUVAL’ STUDIOS  рефлексує над моментами, що змушують створити свою броню, за якою ховається хоч і делікатне, але стійке ядро, що закріплює наше єство.

Ptashka Jewelry

Львівський бренд  PTASHKA JEWELRY презентують колекцію «Коріння», присвячену весняним квітам: магнолії, конвалії, білоцвітам та наскельниками. Прикраси виконані в сріблі 925, позолоті, перлах, гірському кришталі та мармароських «діамантах» (різновид кришталю).

GNIZDO

У GNIZDO вийшов третій яскравий дроп верхнього одягу присвячений київській мозаїці. Речі в кожному дропі виконані майстрами бренду вручну і в єдиному екземплярі з залишків льону. В капсулі «Avenue» можна обрати куртки з геометричними елементами, куртки-кімоно, жилети прикрашені геометричною аплікацією з зображенням квітів або лелеки.

FOBERINI

Український бренд FOBERINI запустив благодійну ініціативу «Вишита історія», партнером якої став центр Superhumans. Жовті, зелені, коричневі відтінки — кольоровий код народного гуцульського промислу — косівської мальованої кераміки, якою була натхненна нова колекція FOBERINI. До неї увійшли вишиті жіночі сукні, блузи, дитячі та чоловічі сорочки. Традиційними для орнаментів регіону були сцени побуту гуцулів, рослини і тварини. Колекція FOBERINI натхненна косівськими розписами, але відображає сучасну історію українців. На речах можна побачити зображення волонтерів та військових, танків, окопних свічок та бронижилетів. Детальніше про колекцію читайте тут.

В рамках ініціативи «Вишита історія» 3 000 гривень з продажу кожної вишиванки перераховуються до Всеукраїнського центру з протезування та реконструктивної хірургії Superhumans.

JUL

Український бренд JUL у своїй новій колекції не оминув українські мотиви, випустивши мідісукню вільного крою, яка має пишні вкорочені рукава до ліктя та вузькі манжети на резинці із зав’язками. Горловина призібрана ниткою-резинкою в красиву драпіровку із зав`язками. В бокових швах є кишені.

byMe

Бренд byMe та Мистецький арсенал випустили спільну колекцію одягу. Бренд продовжує свою просвітницьку місію та презентує спільну колекцію натхненну історією Мистецького арсеналу. Речі з капсули зберігають та знайомлять з історією музейного комплексу крізь кольори й вишивки: частинки археологічних знахідок і картини українських художників, які розмістили на речах та аксесуарах. Детальніше про бренд читайте тут.

Etnodim 

США, Велика Британія, Польща, Латвія, Литва, Естонія, Канада та Франція — прагнучи продемонструвати повагу та вдячність країнам, що допомагають Україні у боротьбі, бренд Etnodim презентував масштабний проєкт FREEDOM IS NEVER FREE. Команда бренду розробила вишиті сукні та сорочки, що акумулюють в собі символіку держав-партнерів, котра відсилає нас до знаків боротьби та свободи — глибоке дослідження дозволило оперувати не лише вишиваними елементами, а й колірною палітрою, яка також має вагоме сенсове наповнення.

Виручені з продажу одягу кошти Etnodim передасть на закупівлю засобів зв’язку для наших героїв з міжнародного легіону при ГУР МО України.

 

OLIZ

Український бренд OLIZ представив нову лімітовану артколекцію хусток «Оранта», створену у співпраці з Національним заповідником «Софія Київська». До колекції увійшли три хустки, три шалі та твіллі. На створення лімітованої лінійки бренд надихнула Київська Оранта — мозаїку з її образом у склепінні головного вівтаря створили візантійські майстри в XI столітті на замовлення Ярослава Мудрого. Кількаметрова постать Діви Марії була розміщена так, щоб кожен, хто увійшов до собору, відчував її погляд та захист. Понад тисячоліття вона вважається заступницею та захисницею киян.

Читайте також: Головний аксесуар цієї весни: ТОП-9 хусток від українських брендів

MY x MY

Український бренд MY x MY у своїй колекції вшанував українську культуру, випустивши худі та сорочку. Худі на флісі oversized та подовженого крою з вишивкою на спинці «Прилетіла Ластівочка», що відсилає нас до славнозвісного «Щедрика». Худі доповнено аплікаціями ручної роботи у вигляді ластівочок. Льняна вишита сорочка білого кольору з авторськими орнаментами, що є символами українського Різдва. Вишивка на сорочці нагадує вишивку соломкою. На полотні сорочки відображено усі елементи традиційного українського Різдва: на рукавах ми бачимо різдвяного павука, орнаментальні квіти, що відсилають нас до дідуха, прикрашають комір, а на кишенях розмістилися баранці. Поєднуючись у нескінченні патерни, вони кодують давні сенси, що від покоління до покоління і донині передають прадавні українські традиції й обереги.

Читайте також: 

Долучайтесь до наших соцмереж, аби бути в курсі усіх важливих новин та подій: FacebookTelegramInstagram