Жіноче підприємництво в Україні: 64% опитаних власниць бізнесу готові до хоча б часткового переходу в онлайн

Згідно з Дослідженням ведення бізнесу серед жінок-підприємниць, проведеним CBR для Visa у квітні-травні 2020 року*, 64% опитаних власниць бізнесу готові до хоча б часткового переведення свого бізнесу в онлайн, проте мають сумніви, чи вистачить їм для цього знань та ресурсів. При цьому 85% жінок прагнуть додаткового навчання. Серед найбільш затребуваних тем: як адаптуватися до нових реалій, як пережити кризу, пов’язану з пандемією, та як розвивати свій бізнес онлайн.

Останніми роками в Україні відслідковується тенденція до популяризації теми жіночого підприємництва. Такий підйом відбувається завдяки збільшенню відсотка жінок, які відкривають власний бізнес та стикаються із різноманітними викликами на цьому шляху. Нещодавнє дослідження ведення бізнесу серед жінок підтвердило ці тенденції. Згідно з його результатами, починаючи з 2017 року частка жіночого бізнесу в новостворених ФОП вже перевищує 50%, а відсоток закриття власного бізнесу жінками стабільно знижується. Більшою мірою, жіночий бізнес зосереджується на наданні послуг у сфері краси та здоров’я, консалтингу, ІТ та торгівлі одягом та продуктами харчування.

Пошук нових знань та інструментів через додаткове навчання та успішні приклади інших жінок-підприємниць підсилюють цю тенденцію та стрімко покращують показники жіночого підприємництва в Україні. Дослідження показує, що жінки-підприємниці відрізняються невпинною жагою до навчання – 85%  жінок зацікавлені в додатковому розвитку через бізнес воркшопи. Якщо молоді власниці бізнесу зазвичай роблять акцент у навчанні на бізнес-стратегії, фінансовій та юридичній організації, то більш старші жінки-підприємниці зосереджують свою увагу на веденні та розширенні бізнесу, особливо в онлайн форматі.  Із поступовим переходом в онлайн, жінки все частіше шукають платформи та ресурси для ознайомлення та вивчення таких тем як розвиток онлайн-бізнесу, механіка онлайн-продажів та просування в Інтернеті за допомогою соціальних мереж. Крім того, 69% жінок-підприємниць надають перевагу онлайн-навчанню.

Непередбачувана пандемія та економічні наслідки, як ефект сніжної кулі, винесли на порядок денний нові питання та виклики. Результати дослідження яскраво підтверджують, що більший відсоток жіночого бізнесу постраждав в період пандемії COVID-19: 38% скоротили свою дохідність, а 52% – взагалі вимушені були зупинити діяльність. Найбільше постраждали сфера офлайн торгівлі, бізнеси в невеликих містах та бізнеси власниць більш старшого віку. Такий розвиток подій підвищує потребу власниць бізнесу різного масштабу до пошуку інструментів для адаптації та подальшого розвитку своєї справи. Незважаючи на те, що 41% жінок-підприємниць продає свої товари та послуги через Інтернет, вони значною мірою потребують знань у розвитку онлайн-каналів, виходу на нові сегменти та пошук додаткового фінансування.

Підтримка малого та середнього бізнесу, зокрема жіночого підприємництва є одним із ключових пріоритетів для компанії Visa.  В липні поточного року Visa запускає безкоштовну освітню онлайн-програму #She’sNext для українських жінок-підприємниць та власниць малого бізнесу у партнерстві з програмою SheExports у рамках глобальної кампанії She’s Next Empowered by Visa.

Мета освітньої програми – дати необхідні знання жінкам, підтримати їх в цей важкий період і відкрити нові можливості для розвитку їх бізнесу.

Підтримка МСБ та саме жіночого бізнесу є пріоритетним завданням для компанії Visa. Нещодавно проведене дослідження кристалізувало для нас найболючіші питання, де жінки потребують знань та підтримки. Наша освітня програма в рамках глобальної кампанії She’s Next – це той формат, який допоможе жінкам на різних етапах, а саме не боятися почати власну справу, безболісно адаптуватись до нових реалій та ефективно розширити бізнес. Освітні вебінари ми реалізуємо у партнерстві з проектом She Exports, оскільки бачимо партнерство найефективнішою формою для досягнення реального результату», – коментує Світлана Чирва, регіональний менеджер Visa в Україні, Білорусі та Молдові.

Світова пандемія та економічні наслідки карантинних заходів посилили та прискорили тенденції, які поступово розвивались останні роки, особливо щодо навчання та переходу в онлайн. Жіночий бізнес поступово переходить у новий етап та починає свій стрімкий розвиток, який потребує ефективних практичних інструментів та сучасних знань для переходу на якісно нові рівні.

Теги:

Мы в Facebook