Fashion-технології: ШІ, віртуальна реальність та інші інновації

14.12.2023

Ще недавно штучний інтелект використовувався переважно у серйозних дослідженнях та високотехнологічних виробництвах. Проте згодом технологія стала доступнішою і потрапила у кожен iPhone, а тепер активно використовується у креативних галузях. Отже, мене звати Анна Романько, я експертка зі стилю і в цьому матеріалі розповім про сучасні fashion-технології.

Приклад успішного застосування цієї технології — проєкт Алехандро Джакометті від компанії EDITED, яка спеціалізується на аналітиці для роздрібного сектору. У своєму експерименті він використовував штучний інтелект для розпізнавання зображень з подіумів Лондонського тижня моди у 2017 році, що дозволило виділяти окремі деталі одягу.

Читайте також: Одяг, який зробить вас візуально стрункішою

Штучний інтелект володіє величезним потенціалом у галузі цифрової моди.

Швидкий прогрес ШІ у digital fashion пов’язаний із COVID-19. Для великих брендів пандемія виступила каталізатором розвитку в галузі віртуальної моди та впровадження інтерактивних технологій. Ця тенденція спостерігається навіть серед люксових брендів, які докладають зусиль для розвитку свого бренда у віртуальній реальності.

Дизайн одягу

Щодо дизайну одягу, за допомогою ШІ можна створити цифрову 3D-модель одягу. Це дозволяє дизайнерам експериментувати з різними конструкціями, не створюючи фізичний прототип. Штучний інтелект виступає як генератор картинок і ідей, якими можуть скористатися дизайнери. Такий підхід займає менше часу і має позитивний вплив на екологію. Це стосується як брендів, що розвиваються в галузі digital fashion, так і тих, які працюють у фізичній площині.

Прогнозування тенденцій

Штучний інтелект має унікальні здібності не лише аналізувати велику кількість даних, але й заповнювати прогалини в інформації. Він здатен передбачати поведінку онлайн-користувачів, навіть у випадках, коли вони не надають згоди на відстеження за допомогою cookie. Модні бренди отримали потужний інструмент для розуміння майбутніх тенденцій і потреб покупців на основі зібраних даних.

Використовуючи інструменти на базі штучного інтелекту, модні бренди можуть підвищити якість обслуговування клієнтів і оптимізувати свою діяльність на всіх етапах взаємодії з клієнтами онлайн. Нейромережі можуть рекомендувати образи, які адаптовані до унікального стилю та уподобань кожної особи.

Читайте також: Що подарувати на Різдво чи Новий рік близькій людині: ювелірні прикраси від українських брендів

Обслуговування клієнтів може здійснюватися за допомогою автоматичних чат-ботів.

Віртуальні примірювальні

Штучний інтелект відкриває можливості віртуальної примірки, допомагаючи точно виміряти розміри та налаштовувати цифрові моделі. Бренди можуть використовувати AR-дзеркала в магазинах для віртуальної примірки одягу, уникнувши необхідності у фізичних примірках. Такий підхід ефективно заощаджує час і витрати, що пов’язані з традиційними методами виробництва, забезпечуючи точність.

Створення контенту

Штучний інтелект дозволяє брендам оптимізувати процес створення великої кількості контенту в масштабах промисловості. Від текстових описів нових колекцій до реалістичних фешн-фотографій, інструменти на основі ШІ, такі як ті, що використовуються на платформі DressX чи Deep Agency, дозволяють генерувати зміст інноваційно та ефективно. Це полегшує творчий процес і підвищує здатність брендів пристосовуватися до змін асортименту.

Метавсесвіт

Використання цифрового одягу у метавсесвітах залучає штучний інтелект для поліпшення візуальної якості та взаємодії з цифровими образами. Ця сфера вже відзначає інтеграцію ШІ для вирішення різноманітних завдань, від покращення деталей digital-одягу до створення захопливих вражень взаємодії зі світом.

Які є «але»?

Зараз ми чуємо, що в майбутньому будемо спостерігати за зростанням кількості зображень, створених за допомогою штучного інтелекту. Однак попри це, бажання проведення фотосесій з реальними об’єктами, фоном та живими моделями начебто залишатиметься незмінним і високим. Комфортна і заспокійлива думка, чи не так? Але важливо відзначити, що деякі творчі люди та художники вже втратили роботу через те, що їхні роботодавці перейшли на використання сучасних технологій.

Читайте також: Модна зима 2023: головні убори від українських брендів

Які ще зміни нас чекають у цьому відношенні?

Негативні аспекти Штучного Інтелекту

Стаття New York Times із Джефрі Гінтоном, експертом у світі Штучного Інтелекту, якого часто називають «Хрещеним батьком ШІ», піднімає питання серйозних ризиків швидкого та неконтрольованого прогресу цієї новітньої технології. Його коментарі вийшли після того, як понад тисяча дослідників, провідних фахівців галузі та інших осіб оприлюднили відкритий лист, в якому закликали призупинити розробку ШІ та встановити глобальні протоколи безпеки. Якщо ШІ не розвиватимуть відповідально, це може мати катастрофічні наслідки для людства, включаючи можливість того, що високоінтелектуальні комп’ютери можуть здобути самостійність і стати більш розвинутими за людей, забираючи в них роботу.

Обурення в індустрії моди не такі розтиражовані, але це не означає, що вони не мають підґрунтя або їх не треба сприймати серйозно. Наприклад, перший «Тиждень Штучного Інтелекту» у Нью-Йорку викликав обурення через те, що технологія може загрожувати творчості людей, швидко та ефективно копіюючи ідеї дизайнерів, на роботах яких навчаються генеративні ШІ. Це також може призвести до того, що представники інших творчих професії залишаться без роботи вже через кілька років.

Читайте також: Колекція автентичних прикрас до зимових свят: обираємо світле, добре і ніжне

Використання широко застосовуваних технологій ШІ може призвести до стандартизації творчих виробів та втрати унікальності та особистого підходу, які характерні для робіт творчих професіоналів. Це означає, що на практиці ШІ буде використовувати однакові алгоритми, адже технологія не може придумувати нове, вона може лише генерувати подібне на те, на чому її вчили раніше. В результаті таке явище як «унікальність» зникне, залишиться в минулому.

  • Я не буду лякати вас повстанням машин.
  • Та ми вже втрачаємо навички.
  • Зменшується здатність до запам’ятовування, концентрації та словниковий запас.

До речі, цей процес почався вже давно, коли в наше життя ввійшли персональні комп’ютери, а тим паче смартфони, і необхідність пам’ятати великий обсяг інформації зменшилася. З часом для багатьох стає все складніше навіть прочитати довгий текст, не кажучи вже про написання такого тексту. Технології, які прийшли в наше життя в якості помічників, потрібно використовувати обережно і дозовано. Штучний інтелект може дати нові можливості лише у тому випадку, якщо ми будемо з повагою ставитися до ідей, що створили живі творці.

Читайте також: Український бренд My x My презентував колекцію святкових суконь: фото

Бо ШІ не заміна, а лише якісний інструмент.