Нові тренди здорового перекусу: що тепер українці кладуть у кошик

Здорове харчування — тренд, який не застаріє

Здоровий спосіб життя завжди був у топі питань, які хвилюють українців, але сприйняття, що саме складає зміст цього поняття, за останні роки змінилося. Пандемія коронавірусу також вплинула на ставлення українців до здоров’я та почала диктувати нові тренди — зокрема, люди стали уважнішими до власного здоров’я і почали приділяти більше уваги здоровому харчуванню.

Під час онлайн-конференції «Тренди Здорового Перекусу» за ініціативи бренду «Слов’яночка» компанії PepsiCo Ukraine, комерційна директорка компанії Nielsen Ukraine Сніжана Аблулліна розповіла, що 10 років тому українці асоціювали піклування про здоров’я з досить базовими речами: наприклад, прогулянками на свіжому повітрі чи обмеженням себе у відверто шкідливій їжі. Тепер питання здоров’я асоціюються і з ментальним, і з соціальним здоров’ям, і зі збалансованим харчуванням та продуктами, які підходять персонально кожній людині. У сучасних українців є запит на те, щоб продукти складалися з простих та зрозумілих інгредієнтів, були поживними і захищали імунітет. Але при цьому українці не готові жертвувати смаком, тож продукти мають бути збалансовані і з точки зору корисних, і смакових властивостей. 

«Під час пандемії у кошику більш ніж 63% споживачів обов’язково були присутні свіжі фрукти, овочі, ягоди, м’ясо, риба. Навіть у тих категоріях продуктів, які асоціюються з чимось здебільшого смачненьким, а не корисним, українці тепер шукають здоровіші альтернативи. Фруктові снеки та злакові батончики ще 2-3 роки тому не були популярні взагалі, а зараз їх регулярно купують 7% українців»,  — говорить Сніжана Аблулліна. 

Український споживач мало чим відрізняється від європейського та американського. Аналізуючи успішність продуктових новинок на західних ринках, прослідковується тенденція — це були не лише смачні, а ще й натуральні, органічні, екологічні продукти. Аналіз українського ринку підтверджує ці тенденції і має свої локальні особливості: українці дедалі частіше обирають продукти без цукру, з мінімумом інгредієнтів, а ще — вироблені в Україні з локальних продуктів, зокрема українського молока та фруктів й овочів із місцевих фермерських господарств. 

«А ще українці — по-справжньому молочна нація. Вони люблять молочні продукти, і цифри це підтверджують. 61% українців, а на початок 2021 року — 67%, обов’язково клали у свій кошик щось молочне, роблячи покупки в супермаркеті чи звичайному магазині: масло, йогурт, молоко тощо. Мегапопулярні йогурти, десерти з нижчим рівнем жиру, без цукру, з дуже простим та зрозумілим складом (білі йогурти)»,  — продовжила комерційна директорка компанії Nielsen Ukraine. 

Йогурт як healthy snack: точка зору нутриціоніста

Про те, чим корисні вітаміни та мінерали, що містяться в йогурті, як впливають на метаболізм людини та яку додаткову користь для здоров’я несуть нові йогуртові тренди, розповіла лікарка-дієтолог та нутриціоніст Оксана Скиталінська. 

«Наше харчування має відповідати дуже простим принципам: бути різноманітним, збалансованим і відповідати індивідуальним потребам. Молочні продукти входять до складу так званої тарілки здорового харчування. Вони є легкозасвоюваним джерелом якісного білка та кальцію, молочного жиру та лактози,» — говорить Оксана Скиталінська.

За її словами, якщо говорити про йогурт, то в його складі є три дуже важливі компоненти — молоко, термофільний стрептокок і лактомолочна паличка. І такий йогурт із дуже простим складом містить cаме ті речовини, які мають бути в щоденному раціоні.

«Ми вам пропонуємо подивитися на йогурти по-новому і відвести їм нове місце у харчуванні, а саме — здорового перекусу в той невеликий проміжок часу між сніданком, обідом та вечерею, коли хочеться з’їсти щось смачне.  Завдяки йогуртам цей перекус можна зробити максимально здоровим, корисним і легким», — додала  керівниця молочного бізнесу компанії PepsiCo Ukraine Асель Сатенова.

Здорове харчування — тренд, який не застаріє. У сучасному світі, коли споживач не готовий поступатися ні смачним, ні корисним, його вибором стануть продукти, які поєднують ці властивості. Так коронавірус замкнув українців у власних домівках і навчив дослухатися до будь-яких сигналів організму. Змінилися і пріоритети в характеристиках продуктів — зараз споживач готовий платити більше і купувати ті новинки, які корисні для фізичного та ментального здоров’я. Але бажання «потішити себе» теж нікуди не зникло, тож увагу привертають смачні продукти, які мають корисні властивості.