Як робота перетворилася на лайфстайл: ТОП 5 інсайтів з Wtech Offline Meetup 2021

До якого робочого життя ми більше не повернемося

Керівники топових міжнародних та українських компаній визнають, що у 2021 році баланс між роботою та особистим життям порушився остаточно. Робота міцно інтегрувалася в хобі, сім’ю й відпочинок кожної людини, незалежно від рівня посади. Про те, як у таких умовах підтримувати комфортну психологічну атмосферу в колективі й дотримуватися обіцянок всередині команд та перед своїми користувачами, під час Wtech Offline Meetup розповіли представники програми Wtech&Friends: Preply, Uklon Tech, Credit Agricole, Miratech, Readdle, Parimatch Tech, Amazon Web Services, Growth Shop, Pufetto, ALGORTM, а також RetargetApp. Крым того, досвідом поділилися Вікторія Тігіпко, засновниця і керуюча партнерка TA Ventures та співзасновниця Wtech, і Вірослава Новосильна, засновниця SLOVA Tech PR і співзасновниця Wtech. WoMo зібрали п’ять висновків з дискусійних панелей учасників заходу. 

Графік “Дев’ять на шість” більше не повернеться

Під час пандемії наші домівки перетворилися на офіс, а робота тісно переплелася з відпочинком і стала лайфстайлом. Тому компанії більше не культивують культуру “life-work balance”, де о 9:00 робота починається, о 18:00 завершується, а неробочі справи вирішуються суворо в “неробочі” або “позаофісні” години. 

“Розподіл часу змінився для тих, хто працює онлайн і справді вміє це робити. Часи змінилися. Ми можемо прокинутись, піти на пробіжку, завести дитину до школи, повернутися додому і працювати далі. Графік 9 на 6 більше не повернеться”, — зауважив віцепрезидент із питань управління персоналом компанії Miratech Остап Маланюк

Співбесіди перетворюються на “вибори” в родину

Колеги стають членами наших родин віртуально, бо вони перебувають із нами в тісному контакті 24/7. Тому керівники підбирають у свої команди людей, які відповідають їхнім особистим цінностям.

“Найсильніші команди майбутнього не потребують оцінок ззовні на ринку, що існує. Вони об’єднуються за цінностями та створюють свій ринок. Тому потрібно шукати і знаходити людей за софт-скілами. Нам у TA Ventures досить просто з’ясувати інформацію про окремих особистостей завдяки сильному нетворкінгу. Зробивши один дзвінок, ми дізнаємося про людину все”, — прокоментувала засновниця і керуюча партнерка TA Ventures та співзасновниця Wtech, Вікторія Тігіпко.

Найгіршою помилкою вважається втрата часу

У динамічному світі компаніям постійно доводиться щось вигадувати, тестувати гіпотези, помилятися і знов тестувати нові ідеї. 

“Коли ти винахідник, ти можеш помилятись, і це нормально. У нас у компанії є принцип hire and develop the best. Ми приймаємо лідерів і віримо в те, що leaders make leaders, ось це пріоритет. І працюємо у невеликих командах, адже всі процеси відбуваються швидко”, — розповідає представниця Amazon Web Services по роботі зі стартапами в Східній Європі та Центральній Азії, Надія Колібаба.

Утім, завжди краще запобігти втратам, ніж розбиратися з їхніми наслідками. Саме тому слід приділяти значну увагу процесу відбору під час найму нових колег. 

Краще втратити гроші, ніж час, а тому варто одразу наймати кваліфікованого працівника. Бо в такому динамічному світі ти просто не можеш дозволити собі чекати”, — упевнений CEO маркетплейсу з курсами в IT ALGORTM та автор YouTube-каналу “IT на Миллиард” Едуард Водоп’янов.

CEO Pufetto Сергій Виговський також наголосив, що слід спокійно ставитися до помилок співробітників і сприймати їх як досвід. “Головне — вміти зберігати хороші стосунки з людьми під час урегулювання будь-яких помилок, адже людський фактор є визначальним у 99% ситуацій”, — зазначив Сергій.

Компанії зацікавлені у працівниках-менторах

Ейчари більше не культивують декларовані в презентаціях “списки цінностей” для всіх, натомість вони дбають про те, аби співробітники вміли допомагати одне одному в креативних або бізнес-парах і конструктивно вирішувати конфлікти. 

Керівниця Parimatch Academy Тетяна Деркач вважає не менш пріоритетним системно говорити про можливості, які надає компанія, а також створювати умови для зростання працівників, розуміти їхній потенціал. 

“Потрібно зберігати баланс між тим, що відбувається всередині команди та показується зовні. Часто буває так, що до нас приходять працівники, розвивають свій потенціал і з часом отримують нові офери, але 95% людей залишаються, тому що така енергія й команда є тільки в нас”, — розповідає Тетяна.

Уміння працювати в команді — одне з ключових на шляху до досягнення амбітних цілей. Кожен працівник приносить у проєкт своє бачення, навички та досвід, а також бере на себе відповідальність не лише за власну частину проєкту, але й за командну роботу.

Цінності — основа корпоративної культури і в нас вони були сформовані на старті бізнесу. По-перше, нам була важливою прозорість того, що відбувалося. Друга цінність — це колаборація. Разом ми сила і всі якості, які мі маємо, посилюються. Третя — нам потрібні самоорганізовані дорослі люди, які у тому числі готові розвиватися самостійно. І четверта — це life-work balance, який є для нас важливим. Ми розглядаємо його також і як якість перебування на роботі та поза її межами. Нами була підібрана команда, яка співпадає по загальному розумінню цінностей та пріоритетів. Культура компанії — це, в першу чергу, поведінка, те, як людина буде поводити себе з колегами, з клієнтами й завданнями”, — каже Head of HR RetargetApp Оксана Бажанова.

Рівень щастя став вимірюваним показником для бізнесу

Бізнес ставиться вкрай серйозно до ментального здоров’я працівників, тому призначає спеціальних менеджерів, які стежать за рівнем задоволеності команди й намагаються моніторити інші особисті показники. 

“Щасливі люди — продуктивні люди. У нас, наприклад, можна працювати віддалено і в офісі, є гнучкий графік роботи. Єдина вимога — перетинатися з командою. Як на мене, термін life-work balance застарів. А зараз деякі дослідники вже схильні вживати термін life-work integrity. Робота стає частиною твого життя, а життя — частиною роботи”,— вважає Co-founder і Vice CEO Uklon Вікторія Дубровська

Операційна директорка Readdle Наталя Садова додає, що важливим є створення всіх умов для продуктивної праці, проте кінцевий результат залежатиме лише від самого працівника. У деяких ситуаціях нема можливості швидко сказати про те, що непокоїть. Для цього багато компаній практикують менторство та роботу з happiness-менеджерами. 

У нас раз на 2 тижні проводяться сесії з кожним членом команди, під час яких колеги розповідають, чи всім вони задоволені й що хотілося б покращити. Також уся команда проходить happiness surveys”, розповіла голова Growth Shop в Україні, Галина Палійчук.

Банк Crédit Agricole теж дбає про задоволення своїх працівників роботою. “Ми вимірюємо наші показники. У нас це називається “індекс заохочення співробітників”. Зазвичай ми дивимося, який відсоток колег узяв участь в опитуванні і як вони оцінюють роботу. Там різні запитання. Такі опитування — це безпека для наших клієнтів. А це завжди цінність”, — розповідає заступниця голови правління Crédit Agricole Галина Жукова.

Будь-який керівник, який набирає команду, певною мірою є відповідальним за своїх працівників. Конфлікти, байдужість до ідей та постійний овертайм призводять до роздратування всередині колективу. Людина починає змінювати своє ставлення до роботи в негативний бік, що згодом позначається на її якості.

“Компаніям важливо мати емпатію. Якщо вона є, то керівництво турбуватиметься про своїх працівників — надасть їм страхування, організує роботу без овертаймів та забезпечить віддалену роботу, якщо потрібно”, — вважає співзасновник Preply Дмитро Волошин.

Постковідні часи змінюють підходи до роботи, а власники бізнесів зосереджують усе більше уваги на стосунках у колективі.

“Глобальне минулорічне дослідження Randstad Employer Brand Research показало, що в Україні поки найважливіший критерій при виборі роботи це винагорода і соцпакет (79%), а в Європі ця цифра сягає 59%. Приємна робоча атмосфера важлива для 46% українців і 51% європейців. Але поступово акценти зміщуються і все важливішими стають корпоративна культура та взаємодія в команді. Тому employer brand має величезне значення,підсумовує зустріч співзасновниця Wtech і засновниця SLOVA Tech PR Вірослава Новосильна.

Зазначимо, що Wtech Offline Meetup у червні був першим у 2021 році. Ми дуже раді зустрічі з нашими друзями та партнерами. Через пандемію COVID-19 спілкування ком’юніті було переведене в онлайн. Сьогодні наша спільнота нараховує понад 3500 учасниць, яких підтримують 39 едвайзерів і 22 амбасадорки з різних вертикалей бізнесу. За 2,5 роки існування спільнота Wtech запустила представництва в 12 містах України, а в листопаді 2020-го — у Лондоні. На черзі — Німеччина, Франція, США та інші країни. Також ком’юніті Wtech об’єднало понад 5000 жінок offline- та online-івентами”, — розповіла СОО Wtech Аліна Щербина.

 

Wtech — міжнародне ком’юніті для жінок-лідерок у tech та онлайн-бізнесі, де жінки отримують можливості для розвитку бізнесу, обміну досвідом та пошуку ділових партнерів. Серед учасниць — засновниці стартапів, керівниці й топ-менеджерки в IT, e-commerce, fintech, edtech, blockchain, cybersecurity та інших технологічних напрямах. Wtech налічує понад 3500 учасниць, яких підтримують 39 едвайзерів і 22 амбасадорки з різних вертикалей бізнесу. Серед них — Анна Ганопольська, Лілія Літковська, Петро Чернишов, Дмитро Дубілет, Надія Васильєва, Ірина Данилевська, Андрій Федорів, Євген Черняк та інші експерти. 

За 2,5 роки існування ком’юніті Wtech об’єднало понад 5000 жінок offline- та online-івентами, запустило представництва у 12 містах України, а в листопаді 2020-го — у Лондоні. Невдовзі осередки Wtech з’являться в Німеччині, Франції, США та інших країнах.