Наш світ постійно розвивається і змінюється. Перед дітьми з’являються все нові питання та проблеми, що потребують креативних шляхів розв’язання, інших підходів. Тому, поряд із дієвими знаннями, дуже важливо, щоб навчальні заклади та сім’ї створювали для дітей умови для розвитку компетентностей сучасної людини. Дизайн-мислення – одна з них.
Що ж таке дизайн-мислення?
Зазвичай, коли ми говоримо про «дизайн», то наша уява малює зображення якоїсь будівлі, інтер’єру кімнати чи меблів. Однак слово дизайн має значно ширше значення. Це прикрашання, проєктування, створення, задум.
Дизайн мислення – методика нестандартного вирішення складних завдань. Це спосіб думати про розв’язання проблеми, який передбачає творчість та співпрацю. Наприклад, цей інструмент допомагає школярам вчитися розв’язувати проблеми, дотичні з реальним життям, з тим, з чим стикається людина у різних сферах діяльності.
Читайте також: Як навчити дитину правильно планувати і все встигати
В чому особливість методики?
Останні новини
- Осінній детокс: як підготувати організм до зими
- «Надто худі моделі» знов повертаються на подіум
- Творчість, що підтримує: Lviv Fashion Week повертається з благодійною місією
- Мультфільм «Людопес» скоро вийде в український прокат: дата прем’єри, трейлер, сюжет
- «Почуй та відчуй мистецтво»: крок до інклюзивності в сучасному мистецтві Новости на главной
Кожна задача вирішується шляхом проходження етапів дизайн-мислення: емпатія, виявлення, генерація ідей, прототипування, тестування.
Наприклад, з моїми учнями ми постійно ставимо за мету — до будь-якого життєвого питання відноситися як до процесу дизайн-мислення.
Як розвивати дизайн-мислення у дітей?
Усі ці твердження та підходи увійшли не тільки у курс «Дизайн-мислення», а й у щоденні практики нашої школи.
— Починайте з малого. Візьміть один етап процесу, не обов’язково найперший. Наприклад, прототипування. Після прочитання улюбленої книги чи перегляду мультфільму запропонуйте дитині поміркувати, які проблеми там порушувалися. Пофантазуйте та намалюйте разом такий винахід, який би зміг розв’язати цю проблему.
— Мрійдійництво. Це методологія, яка полягає у використанні мрій і прагнень як інструменту для зменшення стресу, підвищення мотивації до навчання та поштовху до діяльності. А дизайн-мислення – це крок до того, щоб перетворити свою мрію у дію. Адже, щоб створити щось нове необхідно це уявити, намріяти. Тому не забувайте приділяти час для мрії. Заохочуйте дітей формувати мрію на день, тиждень, місяць. Тут важливу роль зіграє власний приклад.
Не обмежуйте та підтримуйте таке фантазування. Ставте чіткі цілі, що допоможуть втілити вашу та дитячу мрію.
— Створіть вдома творче середовище, місце, де дитина не буде боятися помилятися.
— Ставте невеликі творчі виклики щодня. Наприклад, під час покупок у супермаркеті запропонуйте дитині обрати для себе продукти, однак лише ті, які матимуть у складниках певний інгредієнт.
— Навчайте основам тайм-менеджменту. Дитина зрозуміє, що завдяки вдалому управлінню часом, вона зможе не тільки вчасно зробити уроки, а й мати більше часу для ігор чи інших улюблених справ.
— Вчіть виокремлювати головне. Запропонуйте дитині назвати головного героя улюбленого мультфільму. Пограйте у гру «Хто я», називаючи основні риси персонажа.
— Поясніть, як відрізняти факти від думок. Підготуйте декілька запитань та запропонуйте дитині подумати – де є факт, а де — особиста думка.
Що важливо пам’ятати?
— Кожна ідея цінна. Навіть коли дитина пропонує якийсь дивакуватий або навіть смішний спосіб розв’язання проблеми, він може бути дуже цінним у майбутньому та після доопрацювання.
— Запитання. Вчіть дітей ставити якомога більше запитань під час виконання будь-яких завдань. Не важливо, це робота над шкільним проєктом чи планування дня народження мами. «Яким чином це розв’язувати проблему?», «Чому це важливо?», «Що робити, якщо перший варіант не спрацює?», «Як мені це покращити?».
Читайте також: Soft Skills для підлітків: чого і як навчити майбутніх лідерів
— Невдала спроба — це позитивний досвід. Намагайтеся пояснити дитині, що кожна спроба, навіть невдала, це крок. І чим більше ми виконаємо спроб, тим швидше «піднімемося сходинками» до розв’язання питання.
— Одного правильного рішення не існує. Дуже важливо навчити дитину не зупинятися на одній ідеї, навіть якщо вона розв’язує поставлену задачу. Тут необхідно спрямовувати слухати інших, вчитися доповнювати ідеї однокласників чи інших людей. Адже під час командної роботи легше впоратися з поставленим завданням.
Також корисно пам’ятати: особистий приклад грає важливу роль. Спостерігаючи за тим, як ви застосовуєте дизайн-мислення, дитина буде надихатися цим, копіювати та більш охоче застосовувати цю практику в житті.
Долучайтесь до наших соцмереж, аби бути в курсі усіх важливих новин та подій: Facebook, Telegram, Instagram